Det börjar bli dags att besiktiga moppen (XR600R -93)
Generatorn är för klen så den orkar inte driva blinkers samtidigt som den ska lysa med lamporna fram och bak. (blinkar i otakt med blinkersen alltså)
Det finns en så kallad ström mod för min hoj som kan fixa detta, men då min är importerad verkar den ha annat elsystem där det inte är möjligt.
Jag kopplade idag in ett batteri som är tänkt att användas tillfälligt till besiktningen, på sladden till baklampan(som ju alltid är tänd), och minus till chassiet.
Avstängd funkade nu hela elsystemet klockrent. Jag startar upp moppen för att se om det funkar då med. Pling så går blinkrelät, men allt annat funkar klockrent så som jag ville ha det.
Nu till min fråga, varför går blinkrelät? och hur ska jag koppla batteriet för att slippa detta?
Jag tänker inte använda laddregulator till batteriet då det bara ska sitta på i 30 min till bilprovningen.
Generatorn är för klen så den orkar inte driva blinkers samtidigt som den ska lysa med lamporna fram och bak. (blinkar i otakt med blinkersen alltså)
Det finns en så kallad ström mod för min hoj som kan fixa detta, men då min är importerad verkar den ha annat elsystem där det inte är möjligt.
Jag kopplade idag in ett batteri som är tänkt att användas tillfälligt till besiktningen, på sladden till baklampan(som ju alltid är tänd), och minus till chassiet.
Avstängd funkade nu hela elsystemet klockrent. Jag startar upp moppen för att se om det funkar då med. Pling så går blinkrelät, men allt annat funkar klockrent så som jag ville ha det.
Nu till min fråga, varför går blinkrelät? och hur ska jag koppla batteriet för att slippa detta?
Jag tänker inte använda laddregulator till batteriet då det bara ska sitta på i 30 min till bilprovningen.