Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kleiv skrev:Jag har en liten fråga som lyder: om jag har en dator med ett nätagregat som är på 400w och min kostnad för el är 1 öre/kWh vad kostar det då att ha på den i 10 dagar?
Tack på förhand //Keiv
NoicE skrev:skojar du eller?
haha?
Det är ju dagismatte![]()
Sen får du ta det gånger 10 dagar, eller dygn, om det nu är det som tillfrågas. En dag vet jag inte riktigt hur lång den är. Min arbetsdag är ibland 8,2 h, ibland kan den rentav vara 12,2 h. Ibland är jag ledig, då är den lika lång som jag är vaken.chrilla skrev:Den drar ju 0,4 kWh/h. Alltså 96 kWh. Med ditt elpris blir det 96 öre.
Ligger inte elpriset på ca 30 öre/kWh?![]()
Eller gör du egen?
hållundan skrev:Sen får du ta det gånger 10 dagar, eller dygn, om det nu är det som tillfrågas. En dag vet jag inte riktigt hur lång den är. Min arbetsdag är ibland 8,2 h, ibland kan den rentav vara 12,2 h. Ibland är jag ledig, då är den lika lång som jag är vaken.
Lite diffust mao.
Kleiv skrev:Okej någon som är jättesmart kan väll berätta vad det kostar att ha på datan i ett helt år med gällande elpriser då jag inte vet vad det kostar.
Allt är relativtchrilla skrev:Räknade ju twentyfour-ten, eller vad det heter...
chrilla skrev:Ett år med effekten 400 W och ditt elpris?
Långa farbron skrev:Antagligen rysk-smuggel-fulel![]()
![]()
*DanTheMan* skrev:o.4 kw/h gånger 24 timmar gånger 365 gånger ditt elpris
Där e svaret.
Alltså 0,4*24*365*0.3=1051 spänn per år
*DanTheMan* skrev:o.4 kw/h gånger 24 timmar gånger 365 gånger ditt elpris
Där e svaret.
Alltså 0,4*24*365*0.3=1051 spänn per år
Kleiv skrev:Tack för hjälpen, och hur funkar det då t.e.x. om mitt nätagregat är på 300w drar den alltid 300w då oavsett om jag har en disk i eller om jag har sex diskar i?
Precis vad jag kom o tänka på, bara för att nätagget är på 400 W behöver datorn inte alltid dra så mycket väll...? Utan det är max vad nätagget klarar av att ge...?Kleiv skrev:Tack för hjälpen, och hur funkar det då t.e.x. om mitt nätagregat är på 300w drar den alltid 300w då oavsett om jag har en disk i eller om jag har sex diskar i?
Kleiv skrev:Tack för hjälpen, och hur funkar det då t.e.x. om mitt nätagregat är på 300w drar den alltid 300w då oavsett om jag har en disk i eller om jag har sex diskar i?

*DanTheMan* skrev:I viloläge eller när man surfar kanske den inte drar nåt alls ,,men smäller man i 6 diskar o ett par dvd brännare kanske den drar mer,,men va fan vet jag.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |