Elitserietråden 2011-2012!

Jaha, skadesanering i Hovets lada idag. 2-0 mot gnagarna borta borde väl, enligt deras egen retorik, innebära att Skellefteå är bästa AIK i stan? :hihi

Tamejfan, liket lever.

Underbart att vinna över Håååååveeeeeblåååååå, särskilt efter den snikne pastorn Davidssons uttalanden om hur otroligt krengkande det var att kalla någon för tattare i en hockeyrink. In your face, din tragiske fan.

Tamejfan, liket lever.

Underbart att vinna över Håååååveeeeeblåååååå, särskilt efter den snikne pastorn Davidssons uttalanden om hur otroligt krengkande det var att kalla någon för tattare i en hockeyrink. In your face, din tragiske fan.

Jisses... Lite får man väl för fan tåla? :huvet Kan man inte tåla en sån sak har man inte i en rink att göra:fakta

välförtjänt seger idag, ni är elitseriens bästa. hoppas ni tar guldet i år.

Tack! :krama Det hoppas jag med, såklart. Vi får ju tillbaks ett riktigt tillskott i Jocke Lindström den här veckan :)

domarna denna säsongen är under ALL kritik. finner inte ord för hur dåliga dom är... dom hade inte ens platsat att dömma i allsvenskan.

Ska erkänna att de inte dömde till er fördel ikväll... :näsblod

Nån som vet vad som händer med Läääjnkööping på dekis då?? :confused: T.o.m. Timrå sist i tabellen med 7p mindre har ju lyckats peta in 15 baljor mer...

Brukar dom dömma med oss menar du ? :p

Tack! :krama Det hoppas jag med, såklart. Vi får ju tillbaks ett riktigt tillskott i Jocke Lindström den här veckan :)

Ska erkänna att de inte dömde till er fördel ikväll... :näsblod

Nån som vet vad som händer med Läääjnkööping på dekis då?? :confused: T.o.m. Timrå sist i tabellen med 7p mindre har ju lyckats peta in 15 baljor mer...

Mycket gnäll på domarna och hur de dömer, och det är vilda protester från spelare och (tröttsamt enögd) hemmapublik när någon åker ut för Holding, Holding the stick, Interference eller för all del de omdiskuterade armbågstacklingarna som renderar matchstraff för Checking to the head.

Men. Om folk och spelare kunde lära sig att klubban ska vara i isen och händerna ska hålla i klubban, alternativt ska en fri hand hållas nere, så skulle inget av ovanstående inträffa. Jag applåderar alla utvisningar för spelförstörade moment.
Möjligen kunde domarna bli ännu mer konsekventa.

Mycket gnäll på domarna och hur de dömer, och det är vilda protester från spelare och (tröttsamt enögd) hemmapublik när någon åker ut för Holding, Holding the stick, Interference eller för all del de omdiskuterade armbågstacklingarna som renderar matchstraff för Checking to the head.

Men. Om folk och spelare kunde lära sig att klubban ska vara i isen och händerna ska hålla i klubban, alternativt ska en fri hand hållas nere, så skulle inget av ovanstående inträffa. Jag applåderar alla utvisningar för spelförstörade moment.
Möjligen kunde domarna bli ännu mer konsekventa.

Jag tycker främst domarna missar på det sista du skriver. Annars har domarna - och bedömningsnivåerna - bara blivit bättre de senaste åren och jag kan bara hålla med om att spelförstörande idiotmoment ska bort. Det är märkligt att det är så svårt att lära sig hemma i Sverige när man lyckades anpassa sig så snabbt på andra sidan pölen.

Sen tycker jag man ska lära domarna att döma efter situationer istället för konsekvenser. De senaste två säsongerna har det varit mer än en utvisning, matchstraff och t.o.m. avstängningar efter situationer som i 99 fall av 100 inte skulle gett nånting. Dock har dessa situationer varit såna där den tacklade blivit liggande, börjat blöda eller liknande och då utgår domarna ifrån att hemskheter har begåtts. Där tycker jag svensk hockey ligger långt efter.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back