Elitserietråden 2007/2008!

3203448 Nähäedu, det är vår tur nu, vinden har vänt! Men igår blev det töörsk. :(

Vi spöar SM-finalisterna Linköping med 9-1 men torskar mot nykomlingarna SSK. Whats the deal here? :confused:
Som valmers skrev så är det väl Brynäs som de brukar vara. Upp och ner.

Helvete!!!! Det bara viner in puckar i mål ju. Fem mål under första perioden, som inte ens är färdigspelad :confused: Otroligt!!

edit: 5-5, en jäkla poäng :mad:

Last edited:
Sjukt onödigt att inte hålla tätt när de ledde med 5-4. Nåväl. De har börjat bra och Brunnström kommer bli en sensation!

Sjukt onödigt att inte hålla tätt när de ledde med 5-4. Nåväl. De har börjat bra och Brunnström kommer bli en sensation!

Sjukt onödigt att inte VI höll tätt. Vi ledde ju med 4-2, tills Sannys skrilla petade in ett mål för FBK och därmed gav dem luft :mad:

Vår första femma känns som en sensation :tummenupp

3206354 Sjukt onödigt att inte VI höll tätt. Vi ledde ju med 4-2, tills Sannys skrilla petade in ett mål för FBK och därmed gav dem luft :mad:

Vår första femma känns som en sensation :tummenupp
Det var ju -1 i underliga mål efter sargstudsar så det räknas inte. :blah
Ni har en bra förstafemma men det räcker inte. :)

Det var ju -1 i underliga mål efter sargstudsar så det räknas inte. :blah
Ni har en bra förstafemma men det räcker inte. :)

Det var överhuvtaget fullt med konstiga studsar å mål om jag fattade det rätt på webradion.

En sån bra femma räcker jäkligt långt. Om de gör sitt, å resten av grabbarna sitt....då går det här bra :)

Är det fler än jag som har ComHem i huset & tänkt köpa hem en match ikväll?? De jävlarna har höjt matcherna från redan dyra 99 kr till 139 kr. FY FAN!

Fabian Brunnström (?) spelar riktigt imponerande. Många mål i TIK-FBK, hade hoppats på TIK-vinst, men icke...

Stefan Liv fortsätter att visa att han knappt platsar i ES.

VF-Liiiiiieeeeaaaannntjööööping idag. 9-1?

Fabian Brunnström (?) spelar riktigt imponerande. Många mål i TIK-FBK, hade hoppats på TIK-vinst, men icke...

Stefan Liv fortsätter att visa att han knappt platsar i ES.

VF-Liiiiiieeeeaaaannntjööööping idag. 9-1?

4-1 var väl tyvärr ett resultat som speglar matchen väldigt bra....
Vi vill ha tillbaka Holmqvist.... :mad:
Ni verkar ha fått en bra målvakt i Ari Ahonen. Joel behöver väl lite mer tid att växa på sig!

51 omgångar kvar.... -bara för att poängtera att mycket ännu kan hända...

By the way så får du nog anmäla dig till en dialektkurs hos Valmers! :hihi

Ni verkar ha fått en bra målvakt i Ari Ahonen. Joel behöver väl lite mer tid att växa på sig!

ääh..vi gör som förra säsongen o lurar lite i bakgrunden o tar sm-guld denna gång :yoparty

tror också på 9-1 till vf do m e ju så jävla bra nu... NOT
Har du sett någon match?

Ja Holmqvistbröderna blir bättre och bättre. Likaså Nordqvist. Riktigt skoj att se. Gött att det blir utdelning i PP samt att Ari Ahonen verkligen visar att han kommit för att lira som förstekeeper. Gistedt får kämpa på.

Beträffande dialektkursen så är jag rätt nöjd med min "breea Götebossska". :tungan

ääh..vi gör som förra säsongen o lurar lite i bakgrunden o tar sm-guld denna gång :yoparty
Första tränaren som får sparken?

Janne Karlsson. Jag sätter en 10a.

Last edited:
Har du sett någon match?

Ja Holmqvistbröderna blir bättre och bättre. Likaså Nordqvist. Riktigt skoj att se. Gött att det blir utdelning i PP samt att Ari Ahonen verkligen visar att han kommit för att lira som förstekeeper. Gistedt får kämpa på.

Beträffande dialektkursen så är jag rätt nöjd med min "breea Götebossska". :tungan

Första tränaren som får sparken?

Janne Karlsson. Jag sätter en 10a.

japp jag har sett alla 4. jag va ironisk som man brukar vara när man skriver NOT efter men du kanske har missat hela den grejen? jag tycker verkligen inte att dom har varit bra på sistonde ser skrämmande likt ut förra säsongen. dom blixtrar till ibland vissa perioder utav matcher och även hela matcher emellan åt men gennerelt sett så tycker jag att något saknas. men det har ju bara gått 4 matcher än så länge så man får vänta och se innan man dömmer. Men som du säger så har Holmqvist brossorna och några andra börjat komma igång Kahnberg, Nordquist, Johnsson. några mindre heta spelare för tillfället Andersson, Kallio, Ronnie och Kariya. men tycker att det börjar se lite bättre ut iallafall. jag tror Djurgårdens tränare Hans Särkijärvi får kicken först.

Woho! Full omgång idag!

4/10 Skellefteå - Mora
Djurgården - Frölunda
Södertälje - Linköping
Modo - Luleå
Färjestad - Brynäs
HV 71 - Timrå

Woho! Full omgång idag!

4/10 Skellefteå - Mora
Djurgården - Frölunda
Södertälje - Linköping
Modo - Luleå
Färjestad - Brynäs
HV 71 - Timrå

Ikväll ska Färjestad få smauka Jürgens wrath :mad:

Och den 30'e kan ni räkna med läktarvåld! :mad:

Bifogat

• Hockeyplåtar.JPG
    Hockeyplåtar.JPG
    44.7 KB · Visningar: 24
Någon som vet någon webadress där det går att se elithockey for free? Har ingen lust att köpa hem från ComHem då de höjt redan dyra matcher med 40 % :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman