Elitserietråden 2007/2008!

Nu är det bara att hålla tummarna för att det går lika bra ikväll.
Det gick ju ganska bra. Hade varit skönt med 3 poäng men med tanke på hur pressade DIF var i 2:a och 3:e perioden ska de nog vara glada för 1 poäng.

Kommentatorn hade inte någon av sina bättre dagar. 19 minuter in i andra perioden upptäcker han att det är två huvuddomare på isen. Dessutom ifrågasatte han isen på Hovet (matchen spelades i Globen) :rolleyes:

Hur vet du det? Du satt ju hemma i TV-soffan.
Med en bra TV eller projektor, HD-sändning, 5.1-ljud så är det nästan som att vara på plats :)

Kollade eftersändningen av LHC - FBK. Det var ju knäpptyst på läktarna, har inte LHC någon klack?

Med en bra TV eller projektor, HD-sändning, 5.1-ljud så är det nästan som att vara på plats :)

Kollade eftersändningen av LHC - FBK. Det var ju knäpptyst på läktarna, har inte LHC någon klack?

Nja riktig livekänsla får du aldrig hur bra utrustning du än har hemma.

Jo det har dom var rätt många på plats men det ända dom gjorde
var att skrika hata fbk/karlstad några gånger annars sa dom inte
speciellt mycke. Riktig skitklack det där :arsele :arsele

Trots två huvuddomare lyckades hiv 71 filma till sig två utvisningar...

Nä jag får nog lyda sonens råd att inte ta på Djurgårdsfillingarna nästa match.
Har varit på 8 hemmamatcher denna säsong och ännu inte sett DIF vinna så det är läge nu.
Lovat att mot Brynäs på lördag har jag vanliga kallingar, och vinner vi då så kör jag garanterat Commando matchen därefter!

(Ser ut som det blir drag i Globen mot skoterraggarna från gefle, över 11.000 biljetter sålda!)

Nja riktig livekänsla får du aldrig hur bra utrustning du än har hemma.
Jag skrev nästan. Har sett min beskärda del live på Hovet och Globen de senaste 30 åren :)

DIF var sjukt bleka, jag slutade titta vid 5-1 och kollade LHC-VF istället.
Kan inte ha varit kul att vara materialare i VF i går kväll. 4 man som hade räksallad överallt när LHC la in 3-2 :rofl

Ja, det var inte kattskit direkt. :)
Jag missade, vad gjorde han?

Last edited:
Ossi-Petteri Grönholm klar för VF. Räcker det för att få ordning på försvaret? Jag tvivlar.

Ossi-Petteri Grönholm klar för VF. Räcker det för att få ordning på försvaret? Jag tvivlar.

Räcker? Inte en sportkeps! Vad har hänt?
Och kan någon initierad förklara "fenomenet" Andreas Holmkvist? Blev sketaglad när jag hörde om värvningen till Frölunda då jag hade intrycket att han var stabil bakåt och giftig framåt. Visst, framåt kan han än men jösses! Mardröm i egen zon. Var mitt första intryck en grav felbedömning grundad på att Manges förträffliga defensiva kvaliteter dolde Andreas tillkortakommande förr, eller är Andreas helt enkelt så jäla mycket sämre i grönvitröd skrud?
Gustav, rapport på mitt bord "oeighthundred" tack.

Förövrigt är det förjävla skönt att slippa se Jonas Höglund på isen i Färjestads tröja.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti