Elitserietråden 2005/2006

goodfella skrev:
Dom var bra de första 10min....:mad:
:)
I dag också? :hihi

Vem är nummer 4 i FBK? Han har räksallad i ena mungipan så någon kan väl torka honom om munnen och skicka ner honom på isen igen :lol

Frölundas 3-2 på HV var grymt snyggt (visserligen i 5-3 men det räknas ändå). :tummenupp

goodfella skrev:
Jafiffan, det ska bli riktigt spännande att se SWE i detta OS. Gött att vi för en gång skull har en vettig målvakt. :) Är faktiskt "nöjd" över att Holmström verkar ansluta istället för Näslund.

sandstream skrev:
I dag också? :hihi

Vem är nummer 4 i FBK? Han har räksallad i ena mungipan så någon kan väl torka honom om munnen och skicka ner honom på isen igen :lol

Frölundas 3-2 på HV var grymt snyggt (visserligen i 5-3 men det räknas ändå). :tummenupp
#4 Robin Jonsson

Fan, har inte sett VF's mål, webradio är pung. Jävlar va gött att VF spelar hockey igen. Komigen nu gubbar!

Last edited:
Onödigt spännande nu.

Ädit: Fy fan så jävla gött. Kul att Jason Krog sätter sista pucken i sin första match.

Last edited:
hållundan skrev:
Ädit: Fy fan så jävla gött. Kul att Jason Krog sätter sista pucken i sin första match.
Han fick mycket kritik för att han drällde med pucken och hade svårt med styrspelet som VF körde med sista 10-15 minuterna.

Tack Timrå för att ni slog Brynäns, hoppet lever ett tag till :tummenupp

Fan, jag vill att Sverige och Elitserien skaffar en liknande sida som NHL har i och med deras; NHL.com. Den är i särklass den absolut bästa sportsidan jag känner till.

Aftonblaskans TV-sekvenser brukar ju vara riktigt dåliga. (S)(V)T lägger knappt upp någonting och TV4 är lika dåliga dom.

hållundan skrev:
Fan, jag vill att Sverige och Elitserien skaffar en liknande sida som NHL har i och med deras; NHL.com. Den är i särklass den absolut bästa sportsidan jag känner till.

Aftonblaskans TV-sekvenser brukar ju vara riktigt dåliga. (S)(V)T lägger knappt upp någonting och TV4 är lika dåliga dom.

Ja, jag vill ha såna här stats, här är några ex. från matchen Detroit-S:t Louis...
Så jäkla coolt!

http://www.nhl.com/scores/htmlreports/20052006/PL020781.HTM
http://www.nhl.com/scores/htmlreports/20052006/SC020781.HTM
http://www.nhl.com/scores/htmlreports/20052006/GS020781.HTM

http://www.nhl.com/scores/htmlreports/20052006/FC020781.HTM

Och DIF ångar på mot slutspelet.
Kanon att de tog vara på chansen och plockade in försprånget genom att vinna hemma mot urusla Leksand....

sandstream skrev:
Och DIF ångar på mot slutspelet.
Kanon att de tog vara på chansen och plockade in försprånget genom att vinna hemma mot urusla Leksand....

Just det. ...fast tvärsom

Leksand vann mot urusla Djurgården med 4-2 (DIF-LIF 2-4).

Trist att höra den puckade Stockholmsreporten: Kul att Djurgården börjar drar publik igen, över 10.000! Visst :rolleyes: , Djurgården skulle inte klara att fylla Johaneshov med sin publik. Det är Leksand som drar publik. Alltid mycket folk i Globen när Leksand spelar. Globen är ju "vår" andra hemmaplan. :D

sandstream skrev:
Ungefär som Lamberg och Lassila vid 1-0 då.
Sedan gör Ledin två strutar i sista och DIF fortsätter på den inslagna vägen mot LIF. Gött att se. :)

Spännande omgång idag!
Lagen kring slutspelsstrecket har alla svåra matcher borta. De som lyckas vinna av dem idag kan få lite marginal ner. Trodde att Brynäs var på gång och skulle klara slutspel men de har ju haft tuffare på slutet.

Spännande atts e om FBK kan tvåla dit skoterraggarna idag men jag tror det blir svårt, många skador i FBK.

19:00 Luleå-Färjestad
19:00 Leksand-Södertälje
19:00 Frölunda-Brynäs
19:00 Modo-Djurgården
19:00 Linköping-Timrå
19:00 HV 71-Mora

Gustav O skrev:
Spännande omgång idag!
Lagen kring slutspelsstrecket har alla svåra matcher borta. De som lyckas vinna av dem idag kan få lite marginal ner. Trodde att Brynäs var på gång och skulle klara slutspel men de har ju haft tuffare på slutet.

Spännande atts e om FBK kan tvåla dit skoterraggarna idag men jag tror det blir svårt, många skador i FBK.

19:00 Luleå-Färjestad
19:00 Leksand-Södertälje
19:00 Frölunda-Brynäs
19:00 Modo-Djurgården
19:00 Linköping-Timrå
19:00 HV 71-Mora
Ja, det ska bli spännande att följa streckstriden.

Ska även bli intressant att se Salo's nya motivlackade målvaktsmask. Det dröjde ju bara 46 omgångar till han fick den. Tror han på fortsatt förtroende i truppen även nästa säsong? :hihi

Jag har dock fortarande inte förstått vad M. Hannula gör i OS-truppen. Vad gäller? Får B-Å byta några spelare nu eller är det redan kört? En lirare som Micke Nylander är lika bra som Hannula och Jönsen Jönsson tillsammans. Lätt.

Verkar som om FBK kan täppa till truten på skoterraggarna idag. Gôtt dä!

HV71 ---> :rofl
Heja Brynäs!!

Angående OS-truppen så får han inte ta in spelare som inte är nominerade i 65-mannatruppen och nya spelare får enbart tas in vid skada.

Jag tror säkert BÅ har en plan med hur han vill formera laget och då är inte Nylander med eftersom det finns bättre spelare för den rollen. Jönsson och Nylander har aldrig konkurrerat om samma roll i laget men BÅ anser att Jönsson är den han vill ha för sin roll.
Vad Hannula gör i truppen vet jag dock inte, speciellt med tanke på hur han spelat sedan han blev uttagen...

Skrämmande att Frölunda inte tar chansen.

All heder till Brynäs dock. Första segern mot VF på 6 år.

Vad HV gör är dock mycket märkligt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...