Elitserietråden 2005/2006

hållundan skrev:
@Gudstoff, svarar på ditt inlägg senare.
Still waiting. :tungan

Var och kikade på FBK-BIF igår och det var tur för FBK att de var effektiva i första perioden för BIF öppnade klart bäst och hade två tunag PP de första 10 minuterna och sedan gjorde såklart FBK två snabba mål och även ett i PP innan första var slut.
FBKs försvarsspel var stundtals under all kritik, raggade puck och tappade markeringen vid ett flertal tillfällen.
Dock var FBK betydligt vassare spelmässigt i andra perioden där Brynäs agerade snurrgubbar och pyloner i egen zon långa stunder.

Allt som allt en rättvis FBK seger.

Någon borde tipsa Tommy Sjödin om att gå ur SICO och gå med i PRO istället - de har bättre rabatter på ICA.

Färjestad skrev:
hehe, här blev det liv i luckan så fort VF förlorade

Nu var inte jag där (vilket kanske förklarar en del..) men såvitt jag förstod tidningarna i morse så vann frölunda...

Att, som gp, börja tala om vändning vettefan däremot... En vinst mot ett Luleå i mental uppförsbacke är ju inte direkt nåt att skriva hem om mot bakgrund av de senaste håglösa insatserna.

@sandström; Du har fel. Jättefel!

t-rex skrev:
Nu var inte jag där (vilket kanske förklarar en del..) men såvitt jag förstod tidningarna i morse så vann frölunda...

Att, som gp, börja tala om vändning vettefan däremot... En vinst mot ett Luleå i mental uppförsbacke är ju inte direkt nåt att skriva hem om mot bakgrund av de senaste håglösa insatserna.
Nu har du väl nallat i skåpet igen för Luleå är inte i en mental uppförsbacke utan är ett av de formstarkaste lagen i ES just nu, de stoppades enbart av en fantomlik Karol Krizan i förra omgången och VF passar Luleå extremt illa.

t-rex skrev:
@sandström; Du har fel. Jättefel!
Han går ju inte ens på hockey så vad vet han. :hihi

Gustav O skrev:
Någon borde tipsa Tommy Sjödin om att gå ur SICO och gå med i PRO istället - de har bättre rabatter på ICA.
Han kan dessutom ta med sig Ove Molin, som spelat ett antal säsonger för mycket. Brynäs spelar i kvalserien i år igen, och har vi flyt slipper vi se dem i elitserien nästa år.

Gustav O skrev:
VF passar Luleå extremt illa.
Det är absolut ingen överdrift, kommer inte ihåg sist Luleå vann mot VF i Götet (och jag brukar komma ihåg vinster rätt bra)
Men som en sann supporter till Luleå måste jag komma med en del ursäkter o bortförklaringar för LHF's del.
Bästa kedjan i serien (anser jag fortfarande) var ju inte direkt intakt i går, 66% var borta (Renberg, Nordqvist) sedan att sätta in andre målvakten, som inte stått en match på dom senaste 12 omgångarna mot just VF som Luleå har så svårt mot kan ju diskuteras.
Annars hade jag verkligen sett fram mot den här matchen, ett Luleå i bra form, med en verkligen målfarlig kedja, hade hoppas på ett trendbrott mot just VF, men men

valmers skrev:
Han kan dessutom ta med sig Ove Molin, som spelat ett antal säsonger för mycket. Brynäs spelar i kvalserien i år igen, och har vi flyt slipper vi se dem i elitserien nästa år.
Molin var faktiskt rätt bra i går. Rappare än på många dar men målskyttet verkar han ha glömt.

t-rex skrev:

Syftade förstås på inläggen innan, som skrevs efter matchen mellan VF och LHC. :)

ثى قهنفهلف سنخى سثلثق هيشلز
{شميهلف ةشىلش سنخىش بخقمعسفثق بخق بقخمعىيش خؤا مهىنخحهىل خؤنسش لامشز

،شقمسسخىو ،شقمسخىو رشقميثىلاشسفش نشقمسخى!

For er som inte forstar arabiska:

Faaan vilken skon omgang!
Nu ar de tufft for Linkoping och Frolunda att hanga med.

Karlsson, Karlsson, Varldens basta Karlson! :tuttar :banana

Eftersom att Hållundan har gått och grävt ner sig så tippar jag kvällen matcher...

Brynäs IF - Södertälje SK 4 - 3
Färjestads BK - Luleå HF 1 - 4
Mora IK - Timrå IK 3 - 3
Leksands IF - Linköpings HC 2 - 4
HV71 - MODO Hockey 4 - 1
Frölunda HC - Djurgårdens IF 3 - 2

Härligt Frölunda vinner med 3-0 mot Djurgården, :) vilken debut för målvakten, Hålla nollan första elitseriematchen :tummenupp

pucko skrev:
Härligt Frölunda vinner med 3-0 mot Djurgården, :) vilken debut för målvakten, Hålla nollan första elitseriematchen :tummenupp

Han är nog ganska nöjd med sig själv nu. Vet inte hur heta stockholmarna var men han motade ju iaf 21 skott. Att hålla nollan är alltid en bedrift och en otrolig självförtroende höjare. :)

Men det viktigaste av allt var att Luleå spöade Färjestad, känns som det var evigheter sen Luleå låg på "hemmaplans plats". :banana

Belfrage skrev:
Eftersom att Hållundan har gått och grävt ner sig så tippar jag kvällen matcher...
Japp, gräva ner sig är faktiskt rätt ord. :hihi

Riktigt gött att Joel Gistedt spikar igen i sin första elitseriematch. Gött att VF's förstafemma producerar igen.

Imponerande att Leksand spelar kryss mot Linköping.

Full omgång nu. Webradion är härlig i all ära, bra jobbigt att behöva lyssna på värmländska bara. :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT