Elitserietråden 2005/2006

Jaha så kan det gå när. två bortdömda mål varav det andra var solklart mål ... hur fan kunde dommaren få det till att inte vara mål när man tittar på målkameran :va

Jaja skit i det... VF spelade bra men LHC kommer inte att vika sig så lätt som många kanske hoppats på. Dagens match där LHC spelade sådär men ändå "avgjorde" visar att VF kommer att få problem om de hoppas på att vinna.

LHC

Santo skrev:
hur fan kunde dommaren få det till att inte vara mål när man tittar på målkameran :va

Måldommaren ser väl bara från vinkeln rakt uppifrån? Eftersom Salo slängde plocken över pucken så såg väl dommaren inte om pucken var inne eller ej antar jag.

hellla skrev:
Måldommaren ser väl bara från vinkeln rakt uppifrån? Eftersom Salo slängde plocken över pucken så såg väl dommaren inte om pucken var inne eller ej antar jag.
Precis, för att han ska kunna dömma mål där måste hela handsken vara innanför linjen. Tyvärr för LHC. Förstår att Melin var förbannad.

Last edited:
Oerhört spännande i gårdagens drabbning. Var helt säker på att domaren skulle blåsa för mål den tveksamma situationen. Första bortdömda är inget snack om saken, det är solklar interference. Att Melin vill få VFs sista mål som en exakt likadan händelse är dock helt befängt. Men visst förstår man att di är sura.

VF borde vunnit matchen med 4-5 mål mer än man gjorde. Nåväl, 1-0 i matcher, det är det viktiga. Snart är det dags igen! :banana

I den andra matchen var det inte helt ovntat att FBK skulle knipa segern. Jag tror att deras rutin kommer att bryta ner HV-pajasarna. VF-FBK i final, 4-0 i matcher, tjoho!

:tungan

Skulle de bli VF - FBK i final så självklart hade de blivit 4-0 i matcher..

MEN hade inte FBK vunnit igår hade de vart chanslösa med 4 matcher i Jönköping.

hållundan skrev:
Att Melin vill få VFs sista mål som en exakt likadan händelse är dock helt befängt. Men visst förstår man att di är sura.
Missade du repriserna på sista målet?
Det syns solklart att Frölunda spelaren slår undan vänstra benet för LHCs målvakt som ramlar.

Tur att det bli nya domare i nästa match och jag längtar efter att någon ska nita Hitte-Joel :tungan

sandstream skrev:
Missade du repriserna på sista målet?
Det syns solklart att Frölunda spelaren slår undan vänstra benet för LHCs målvakt som ramlar.
Nu får du ta och kamma dig. Det är inte ens i närheten av samma situation. Den Frölundaspelare du säger "slår undan benet för Jonas Fransson" blir ju själv "interferad" och har inte mycket med situationen att göra... Men men, man kanske ser tokigt när man inte har sitt lag i slutspel, eller precis åkt ur Royal League. :tungan

hållundan skrev:
Nu får du ta och kamma dig. Det är inte ens i närheten av samma situation. Den Frölundaspelare du säger "slår undan benet för Jonas Fransson" blir ju själv "interferad" och har inte mycket med situationen att göra... Men men, man kanske ser tokigt när man inte har sitt lag i slutspel, eller precis åkt ur Royal League. :tungan
Tvärtom skulle jag vilja påstå att man ser på matcherna på ett mer objektivt vis när ens eget lag inte är inblandat.
Vem som knuffade vem är ointressant när det var Frölunda-spelaren som slog undan LHC-målvaktens ben, en klar interference, och det är bara pinsamt att domaren inte såg det.

Ska bli kul att se matchen i morrn :)

All heder till LHC idag. De gör allt bättre i dagens match. Effektiviteten är det absolut största. tre skott i period två, två mål.

Men sen att domaren dömer bort Ronnies mål är skandalöst, det är det så innihelvete. Kompensation är fanimej det äckligaste som finns i sådana här sammanhang. Han har ju för helvete båda händerna på klubban hela tiden. Sen att två oerhört viktiga spelare blir skadade gör inte saken bättre. Inte heller att Norrena får nolla, då blir han bara bättre...

Hur som helst är det 1-1 i matcher, allt kan hända.

Sen är fanimej den däringa Sevc i FBK den största jävla fjollan jag sett på en svensk hockeyrink, någonsin. Han skämmer ut sig och hela FBK i och med hans agerande.

Ädit: Svatfle.

Last edited:
hållundan skrev:
All heder till LHC idag. De gör allt bättre i dagens match. Effektiviteten är det absolut största. tre skott i period två, två mål.

Men sen att domaren dömer bort Ronnies mål är skandalöst, det är det så innihelvete. Kompensation är fanimej det äckligaste som finns i sådana här sammanhang. Han har ju för helvete båda händerna på klubban hela tiden. Sen att två oerhört viktiga spelare blir skadade gör inte saken bättre. Inte heller att Norrena får nolla, då blir han bara bättre...

Hur som helst är det 1-1 i matcher, allt kan hända.
Det hade inte spelat någon roll om ni fått 3-1. LHC var bättre idag.

S
hållundan skrev:
en är fanimej den däringa Sevc i FBK den största jävla fjollan jag sett på en svensk hockeyrink, någonsin. Han skämmer ut sig och hela FBK i och med hans agerande.
:tungan

Tycker fan HV ser darriga ut. Hoppas verkligen att Matte och Nordström kan spela imorgon för då får de det svettigt i HV bakre led.

Gustav O skrev:
Det hade inte spelat någon roll om ni fått 3-1. LHC var bättre idag.
Ja, LHC var helt klart bättre, inget snack om saken. Om målet hade ändrat matchbilden vet varken du eller jag. Tragiskt att han dömer bort det dock. Hur som helst, ny match imorgon.
Gustav O skrev:
Tycker fan HV ser darriga ut. Hoppas verkligen att Matte och Nordström kan spela imorgon för då får de det svettigt i HV bakre led.
Tror absolut att FBK kommer att trumma på som aldrig förr i denna semifinalserien. HV svajar nog aningens mycket för att kunna komma till final.

Jag möter som tidigare sagts, gärna FBK i finalen för 4 raka matcher. Tjohoo! ;)

Back