Elitserietråden 2005/2006

RoLLER skrev:
Ska bli intressant att se vad Bork kan göra med laget. Det e på tiden att vi åtminstonde går till slutspel. Har fightats vid bottenstrecket sen 00 :(

Jo med Boork i båset och Holmqvist som ser ut att göra en bra säsong så finns det ju anledning att hoppas iaf!

Det är bara tre raka silver. Fem raka finaler
01 silver mot DIF, 02 Guld mot Modo, 03 silver mot VF, 04 silver mot HV och 05 silver mot VF.

Kan vi inte komma överens om att sluta kalla NHL-spelarna för proffs? Det har inte funnits en amatörspelare i Elitserien på åratal.

hållundan skrev:
Nä, det är inte det minsta klart. Dom kan nog bli farliga i striden om guldet. Jag menar man borde la vara rätt segersugen om man har 5 (eller hur många det nu är) raka SM-silver. :hihi

mm.. det borde kanske kallas 6:e ggn gillt istället.. För i år bli de inget silver minsann.. :D

valmers skrev:
Kan vi inte komma överens om att sluta kalla NHL-spelarna för proffs? Det har inte funnits en amatörspelare i Elitserien på åratal.
Precis, alla som spelar på elitnivå utövar sin sport proffesionellt. Basta.

Edit: Det var nog jag som blivit på tok för indoktrinerad av medias benämning på NHL-spelarna som "proffs". My bad. :)

Edit2: Skrev ju "proffsen", vilket får anses som en liten puff på att uttrycket används något felaktigt...

Last edited:
hållundan skrev:
Precis, alla som spelar på elitnivå utövar sin sport proffesionellt. Basta.

Edit: Det var nog jag som blivit på tok för indoktrinerad av medias benämning på NHL-spelarna som "proffs". My bad. :)

Edit2: Skrev ju "proffsen", vilket får anses som en liten puff på att uttrycket används något felaktigt...
Lasse Kinch, världens sämste ishockeykommentator, kommer aldrig att fatta att det inte är 60-talet längre, då det fanns amatörspelare i Sverige och proffs i Nordamerika.

valmers skrev:
Lasse Kinch, världens sämste ishockeykommentator, kommer aldrig att fatta att det inte är 60-talet längre, då det fanns amatörspelare i Sverige och proffs i Nordamerika.
Lasse Kinch är en riktig tomte.

Frågan är bara vilken kommentator som har bäst anseende egentligen? Jag gillar Wikegård när han kommenterar, inte som tränare. Virus, Ankan, Arne och gänget på C+ är ju inga höjdare direkt. Tycker inte heller att färjes.. ehrrm TV4's "expert" Gunnar Johansson är någon gudagåva i rutan.

Jaja, blir att lyssna på radio i år igen.

hållundan skrev:
Lasse Kinch är en riktig tomte.

Frågan är bara vilken kommentator som har bäst anseende egentligen? Jag gillar Wikegård när han kommenterar, inte som tränare. Virus, Ankan, Arne och gänget på C+ är ju inga höjdare direkt. Tycker inte heller att färjes.. ehrrm TV4's "expert" Gunnar Johansson är någon gudagåva i rutan.

Jaja, blir att lyssna på radio i år igen.

Jag gillar Niklas Holmgren i duo med Calle Johansson, Wikegård är också bra.

Snart drar det igång! Spelschema hos Canal+ :yoparty

Jag vet bara att Djurgården kommer att missa slutspelet, och det är FRUKTANSVÄRT GÖTT :yoparty

Go Färjestad :banana

Jag brukar vara med och spela i aftonbadets dream team.
Är det fler här som också gör det?

En sak är säker, Brynäs kommer spela i kvalserien i år igen. Hur länge ska man köra vidare med Molin och Sjödin?!

valmers skrev:
En sak är säker, Brynäs kommer spela i kvalserien i år igen. Hur länge ska man köra vidare med Molin och Sjödin?!

Goodstuff sa det först, djävla härmapa!

Modin är det väl inge fel på, han är inte så gammal. Sjödin kanske börjar sjunga på sista versen.

Hur som helst så säger dom som vet att HV och Brynäs är dom stora vinnarna nu när NHL rullar igen.

RoLLER skrev:

Modin är det väl inge fel på, han är inte så gammal. Sjödin kanske börjar sjunga på sista versen.

Hur som helst så säger dom som vet att HV och Brynäs är dom stora vinnarna nu när NHL rullar igen.
Jag sa det redan i gamla Elitserietråden, maddafakka!

Molin har varit slut de senaste fem åren.

Last edited:
RoLLER skrev:

Hörru RoLLER-girl!! :kocko
Du bor i Stockholm nu. :fatta!
Du håller på rätt lag i fotboll, de blivande svenska mästarna.
Samma sak gäller i hockey :4skrika

Jag skulle ta Sjödin före Molin alla dagar i veckan, om jag var tvungen och hotades med pistol mot tinningen.

Sweedo skrev:
Hörru RoLLER-girl!! :kocko
Du bor i Stockholm nu. :fatta!
Du håller på rätt lag i fotboll, de blivande svenska mästarna.
Samma sak gäller i hockey :4skrika

Hockeyn skiter jag i just nu. Det är spännande i allsvenskan med bara 4'a omgångar kvar. Så än så länge e jag DIF'are. Men snart konverterar jag till Brynäsare.

Då är vi inte kompisar längre :mad:

Goodstuff skrev:
Jag skulle ta Sjödin före Molin alla dagar i veckan, om jag var tvungen och hotades med pistol mot tinningen.

Så utan pistolen mot tinningen tar du Molin?

Back