Elitserien 2004/2005

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
:tomten :tomten :tomten :tomten :tomten :tomten
Tänkte man kunde starta en liten höst-/vinter och tidig vårtråd om lite hockey. Diskutera lite om vilket lag som gäller, vem vinner, bästa spelare m.m.

Hm.... okej, kanske inte riktigt rätt att starta denna då jag själv är AIK:are och dessa håller ju inte riktigt till där man vill........... :mad:

Men okej, en skön säsong med mycke proffs, kan bli kul!
Kan få en att tycka att elitserien är något sånär rolig igen. :tuttar

Nån som är lite duktigt insatt å kan ge tips på vem som tar hem bucklan? :7peta

Ja den här säsongen blir nog ruggigt kul. Skulle vara kul att se Djurgårn - Modo efter jul och se Sudden möta Foppa. Men här i Södertälje har vi ju fått två grymma backar iaf.
Jag tror att Frölunda eller Modo tar hem det.

Freakshow skrev:
Tänkte man kunde starta en liten höst-/vinter och tidig vårtråd om lite hockey. Diskutera lite om vilket lag som gäller, vem vinner, bästa spelare m.m.

Hm.... okej, kanske inte riktigt rätt att starta denna då jag själv är AIK:are och dessa håller ju inte riktigt till där man vill........... :mad:

Modo så klart, inte ens lönt att diskutera något annat skulle jag tro...

Bifogat

• IMG_0148.JPG
    IMG_0148.JPG
    129.3 KB · Visningar: 97
Twosaint skrev:
Modo så klart, inte ens lönt att diskutera något annat skulle jag tro...
Mmm.... om man säger såhär, Modo har mycke å bevisa nu!!!
Men jag tror dom tar hem det här om lockouten håller i sig hela säsongen.

goodfella skrev:
Ja den här säsongen blir nog ruggigt kul. Skulle vara kul att se Djurgårn - Modo efter jul och se Sudden möta Foppa. Men här i Södertälje har vi ju fått två grymma backar iaf.
Jag tror att Frölunda eller Modo tar hem det.
Jepp..... Djurgården - Modo är ett: måste ses.

Freakshow skrev:
Mmm.... om man säger såhär, Modo har mycke å bevisa nu!!!
Men jag tror dom tar hem det här om lockouten håller i sig hela säsongen.

jadu ska jag vara helt ärlig är jag skeptisk till forsberg, iaf vad han visade i wc....

Twosaint skrev:
jadu ska jag vara helt ärlig är jag skeptisk till forsberg, iaf vad han visade i wc....
Jo, visserligen! Men Elitserien vill han vinna till varje pris!
Men sätter skadorna stopp så........

Frågan är vad som händer om/när NHL sätter igång igen. Då kommer ju tex Modo tappa i stort sett hela sitt lag, menans HV71 kommer vara intakt.

Men visst fan skall det bli kul att se alla NHL-stjärnor spela på hemmaplan.

Och om ni inte redan visste det så tar Frölunda hem guldet iår.

Magnus skrev:
Frågan är vad som händer om/när NHL sätter igång igen. Då kommer ju tex Modo tappa i stort sett hela sitt lag, menans HV71 kommer vara intakt.

Men visst fan skall det bli kul att se alla NHL-stjärnor spela på hemmaplan.

Och om ni inte redan visste det så tar Frölunda hem guldet iår.
Helt rätt!
Inte kul om halva laget drar efter halva säsongen!
Plus att jag kan ibland tycka att man överskattar NHL-proffsen.
Självklart är dom bra, men steget mellan NHL och Elitserien rent spelmässigt vet jag inte om den e så jävla stor om man ser till varje spelares egna spelskicklighet.

Tror nog att proffsen kan få det ganska hett om öronen.
Alla kommer nog att ge järnet när dom möter "proffslagen"
och elitseriespelarna är bättre än många tror,kolla bara på Timrå som blev betydligt bättre när "zäta"flyttade till nordamerika.

Tror nog på Modo men hoppas på Frölunda....Linköping ska vi nog inte glömma i år heller....men det är grymt svårtippat iår.

Freakshow skrev:

Samtliga spelare i Elitserien är professionella hockeyspelare.

Jag antar att det finns några Djurgårdare här inne som har lite mer koll på det jag tänker fråga än jag själv.

Jag såg en (tack)annons i city idag från Djurgardens IF. Det stod någonting i stil med "Tack till alla våra våra huvudsponsorer att ni låter oss (dif) spela utan sponsortryck på våra matchtröjor".

Sen var där en bild på nilsson, cherkawski mf. med helt 'cleana' matchtröjor. De var hur snyggt som helst och jag hoppas att det inte är något tillfälligt utan att de kommer se ut så under hela säsongen. Helhetsintrycket ser mycket proffsigare ut.

Heja Djurgården! :tummenupp

thopa skrev:
Jag antar att det finns några Djurgårdare här inne som har lite mer koll på det jag tänker fråga än jag själv.

Jag såg en (tack)annons i city idag från Djurgardens IF. Det stod någonting i stil med "Tack till alla våra våra huvudsponsorer att ni låter oss (dif) spela utan sponsortryck på våra matchtröjor".

Sen var där en bild på nilsson, cherkawski mf. med helt 'cleana' matchtröjor. De var hur snyggt som helst och jag hoppas att det inte är något tillfälligt utan att de kommer se ut så under hela säsongen. Helhetsintrycket ser mycket proffsigare ut.

Heja Djurgården! :tummenupp

Det är en "retro" tröja som kommer att användas alla matcher som spelas på Hovet.

www.difhockey.se

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back