Elias går från klarhet till klarhet...

Ber om ursäkt till Elias. Hoffmanns bästa tider var 1.36.9 så "bara" 1.2 sekunder långsammare....

Hoffman körde vad jag minns MotoGP för Kawasaki för några år sedan utan att komma sist.
Den som kom sist då heter Cardoso.
För övrigt ser jag inte det roliga. Elias team gjorde en felsatsning, när säsongen är slut är det över och är det någon som borde tycka det är jobbigt utan extra påhopp så är det nog Elias.
Elias har gått från att spöa Rossi i ett enda race till Moto2-världsmästare och nu till detta. Vad skulle han ha gjort? Borde han inte trott på sig själv i mars?

http://en.wikipedia.org/wiki/Toni_Elías#By_season

Men statistiken verkar säga att han trivs bäst i mellanklassen.

Jag lider med Elias. Gillar hans körstil. Fattar inte att det kan gå så j-kla dåligt efter att ha vunnit Moto2 :va Hoj kan han ju köra, vad är det som gått så snett?

Hoffman körde vad jag minns MotoGP för Kawasaki för några år sedan utan att komma sist.

Hoffman körde fyra hela säsonger i MotoGP, två för Kawasaki och två för Ducati. Konstant långsammare än Elias.

Det är en konkurrenskraftig klass men det är ju fler som harvar i botten där. Skillnaden är att han på, vad som verkar vara, en konkurrenskraftig hoj ligger efter samtliga rookies och ligger mitt i ett pack i tabellen som samtliga har tre fler nollor än vad han har.

Det är egentligen inte att han ligger så långt ner jag stör mig på utan det faktum att han aldrig verkar satsa förrän det börjar handla om kontrakt - och dessutom alltid verkar skylla på hojen. Det hade varit mycket roligare att ha en rookie på den hojen.

det faktum att han aldrig verkar satsa förrän det börjar handla om kontrakt - och dessutom alltid verkar skylla på hojen. Det hade varit mycket roligare att ha en rookie på den hojen.

Jag minns detta, han slog Rossi efter hot om att åka ur.
Där finns en poäng. Undrar hur han fungerar? Han kanske saknar Fighting Spirit (precis som jag :-D)?

Det finns en historia bakom Elias misslyckande i år som kan malas ner till två huvudingredienser:

1. När Elias spöade Rossi och KR Jr 2006, med en av tidernas läckraste ombromsningar, satt det Michelin-däck på hojen och de var speciellt framtagna för Elias speciella körstil. Enhetsdäcken i MotoGP passar honom inte alls.

2. Teamet och Elias är inte överens om vad som ska ändras på hojen för att det ska gå fortare. Elias har själv fått springa tex till Öhlins med sin fjädring för att få den åtgärdad.

Det hela är rätt sorgligt för han är grym på att köra hoj om han har rätt förutsättningar.

Enhetsdäck visar ju vilka som kan och inte kan köra. Hojarna kan inte vara så fruktansvärt illa egentligen.

Elias borde ersättas mot 10 nya heta ungtuppar som kör die-or-die stilen! :rock

Enhetsdäck visar ju vilka som kan och inte kan köra. Hojarna kan inte vara så fruktansvärt illa egentligen.

Enhetsdäck visar vilka som har ett chassi som matchar däcken bäst och bäst tekniker att justera chassit till däcken. Inte vilken förare som är bäst

Enhetsdäck visar vilka som har ett chassi som matchar däcken bäst och bäst tekniker att justera chassit till däcken. Inte vilken förare som är bäst
Nu tog du nog i lite för mycket för att lyfta frama att teknik gör mer än förare. Med tanke på hur Stoner presterade, och nu hur Rossi inte gör det på Ducatin. Med detta sagt, vill jag inte få denna tråden att bli en försättning på den nu stängda tråden.

Nu tog du nog i lite för mycket för att lyfta frama att teknik gör mer än förare. Med tanke på hur Stoner presterade, och nu hur Rossi inte gör det på Ducatin. Med detta sagt, vill jag inte få denna tråden att bli en försättning på den nu stängda tråden.

Läs den här artikeln som postades i Rossi-tråden. Vet inte riktigt hur du menar, men det verkar ju onekligen som om tekniken betyder en hel del?

http://motomatters.com/analysis/2011/08/08/the_trouble_with_the_ducati_desmosedici_.html

Artikeln var lång, men riktigt intressant. I korthet, enhetsdäck har inneburit att Ducatis svagheter inte kompenseras av däckstillverkaren i som tidigare.

Var det inte exakt vad han gjorde förra säsongen dvs körde mot minst 10 do or die killar med enhetsdäck och satte samtliga på plats med råge?

Som sagt är det ju underligt att han inte lyckas men med alla undanflykter/orsaker samt att han som någon nämnde endast tänder till vid kontraktsskrivning så är nog MGP eran slut för honom! Om inte något nytt stall inte fångar upp honom så blir det nog moto 2 för köra kan han ju!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti