Elhaveri...

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Var ute en sväng med hojen som är en Honda Varadero -00 med förgasare i måndags.

Stannar för att ringa ett samtal och vrider av nyckeln och strömmen bryts vilket jag ser för att GPSen stänger ner. Dock fortsätter hojen att försöka gå och jag trycker även på dödaren utan resultat, hojen fortsätter att gå men tänder inte.

Låter precis som när man startar och ska gå igång innan den tänder. Det hela höll på i kanske 5-6 sekunder fastän strömmen som sagt är bruten.
Blir bärgad hem av en riktig stjärna till hojpolare med racebuss och på plats finner jag att alla säkringar är hela, inget är bränt och likriktaren etc är svala så ingen hetta någonstans.

Dock är hojen stendöd när jag vrider om nyckeln.
Mätte batteriet idag och det hade 2,7 volt, dvs helt dött. Har aldrig märkt av några som helst laddproblem eller oegentligheter innan och står lite handfallen inför problemet.

Kortis? Batterihaveri? Nä jag har absolut ingen aning vad det skulle kunna vara?

Tankar?
 
Om batteriet är dött prova med ett nytt till och börja med. Elektronik som får låg spänning kan börja göra allt möjligt konstigt..
 
Men innan dess fungerade allt som det skulle?

I så fall har batteriet bara tvärdött när jag stängde av?
 
Hej
Låter helt klart som kortslutning. Ta av alla säkringar. Fel sök med Tex batteriladdaren. Sätt i en säkring i taget. Osv tills du märker en felet.
Mvh
 
Finns ju en risk att startmotorn legat på hela tiden.

Börja med att ladda batteriet, var uppmärksam på om starten börjar gå av sig själv.
 
Jo jag har haft problem med att startknappen hängt sig i intryckt läge vilket den iofs inte var nu men där sådde du ett frö Skäggot.:va
 
Så kan det bli om man har fel tändstift. Man brukar kalla att dom glödtänder som en gammal diesel. Om det händer igen prova döda den med växel i så du får motorstop helt enkelt.
 
Jaha man kanske skulle läsa klart innan man börjar kommentera... Jag tror på kortis i batteriet. När någon cell är död kan dom bete sig underligt och kan vara fullt kräm i det ibland och nästa gång du provar starta så är det dött. Brukar ibland synas att batteriet har svullit upp på nån sida.
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top