Elgiganten

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hittar inte mitt gamla inlägg :( Köpte mig en PackardBell laptop i Augusti förra året. Efer fyra HDD krascher, bytt DVD-spelare, moderkort och nu senast slutade även webcamen att fungera samt ljudkortet, då bestämde ELGIGANTEN att kreditera den i förra veckan.

Med spänning gick jag till ELGIGANTEN i Barkarby idag för att få tillbaka pengarna. Givetvis hittade jag inte kvittot :mad:

Killen på återköp sa att han kunde ordna det ändå.

Jag betalade 7000 SEK för min laptop inklusive försäkring å två år.

Tänkte att jag kanske får tillbaka kanske 4000 SEK +/- några hundra.

Hur mycket jag fick tillbaka? Jo,ALLT, d v s 7000 SEK + 400 i reseersättning.

HEDER åt ELGIGANTEN!

Det e väl självklart när dom säljer trasiga produkter, lätt pengarna tillbaka eller en mostvarande dator i samma prisklass idag.

Det e väl självklart när dom säljer trasiga produkter, lätt pengarna tillbaka eller en mostvarande dator i samma prisklass idag.

Njaa, jag vet inte det jag. Innan jag visste hur mycket jag skulle fa tillbaka, var jag inne pa ONOFF och tittade efter en ny dator.

Fragade saljaren hur de brukar gora som i mitt fall. Saljaren svarade:"Vi drar av for tiden du har haft datorn, tillaggsforsakringen ar det tveksamt om vi betalar tillbaka nagot pa.

Hur som helst, har jag blivit vanligt bemott vid VARJE servicetillfalle av personalen.

Eloge till ELGIGANTEN!

Edith stavning: Spansk tangentbord

jag köpte en dator på elgiganten i aug förra året med försäkringar å skit nu e den paj kruxet är bara att det är andra gången så jag har inget kvitto utan bara kvitto från när jag hämta ut den förra gången men där står mitt namn inköpsdatum mm vist fan ska jag väll kunna få ut en ny?

för övrigt också en hp..

Last edited:
jag köpte en dator på elgiganten i aug förra året med försäkringar å skit nu e den paj kruxet är bara att det är andra gången så jag har inget kvitto utan bara kvitto från när jag hämta ut den förra gången men där står mitt namn inköpsdatum mm vist fan ska jag väll kunna få ut en ny?

för övrigt också en hp..

Visade kvittot bara vid forsta servicetillfallet. Hade inget kvitto med mig lr serviceorden dar jag l{mnat in datorn. Fick mina pengar tillbaka utan problem.

Det fixade grabbarna pa ELGIGANTEN pa knappa fem minuter.

Visade kvittot bara vid forsta servicetillfallet. Hade inget kvitto med mig lr serviceorden dar jag l{mnat in datorn. Fick mina pengar tillbaka utan problem.

Det fixade grabbarna pa ELGIGANTEN pa knappa fem minuter.
Dom fixa ett nytt kvitto på den och löste utan krångel in min överbackade dator på Prulle försäkringen (Ja det va ett verk av min mor som inte borde ha körkort)

Har den spenderat större delen av sitt liv med att bli reparerad tycker jag dock det är självklart att man ska få tillbaks hela summan man betalt för något man knappt fått använda.

Onoff gjorde likadant med min mp3-spelare plus reseersättning på ett par hundringar. Säljaren tyckte dessutom inte att det var mer än rätt att jag fick gå och plocka på mig ett par dvd-filmer som plåster på såren också. Så det handlar nog inte om vilken kedja man har att göra med utan snarare vilken säljare och hur väl man kan prata för sig.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back