Elfordon för dem som vill lära sig

En video önskades. Här kommer en video:
[YOUTUBE-ID...

Håller inte med. De flesta av Top Gear's tester är dessutom skit i alla fall de som "Klerkson" gör. Han har ingen förståelse för teknik annat än hp och pris, kass är vad han är. :död

Det här är grejer det...
[YOUTUBE-ID]ngBIKUE5f0g&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]iDuMM3eQBxI[/YOUTUBE-ID]

Idag är elbilen ett jävligt bra komplement till vanliga bilar om man bara ser till bilen som sådan.
Tyvärr e den också idag för dyr för o funka för många i inköp, sen att folk är så insnöade på att de ska ha 100mil körsträcka och kunna köra 200km/h...

Elbil funkar idag inte för alla men för en väldigt stor del av befolkningens vardagliga transporter funkar den utmärkt, tex till mig själv.
De gånger jag behöver en bensinbil lånar jag eller hyr

Antar att du bor i villa?

Har själv rätt svårt att hitta en elkontakt utanför lägenheten.

Hur kan varningsblinkersen blinka när batteriet är slut?

Förmodligen har man ett motorbatteri (typ 96volt) och ett batteri för kringutrustning (12volt, som laddas från motorbatteriet vid behov)

Annars skulle inte varningsblinkersen fungera när man står tre mil från målet med slut ström, och hur skulle det se ut...

Att bygga ut bandbredd är skitlätt jämfört med att bygga ut kapaciteten för elproduktion och eldistribution. Dessutom så har ju elbilar funnits i sisådär 100-200 år medan bredband bara har funnits någon tiondel av den tiden, ändå så har utvecklingen av bredband gjort större framsteg snabbare. Även om man kollar på tiden som det har funnits någon slags kommunikation mellan digitala apparater (eller hur man nu ska uttrycka sig) så är det en fis i rymden jämfört med tiden som det funnits eldrivna fyrhjuliga fordon.

En video önskades. Här kommer en video:
[YOUTUBE-ID]JtGp8Sha_mA[/YOUTUBE-ID]

Undrar vilken genomslagskraft bredband hade fått om det "uppfunnits" samtidigt som den första elbilen...

Allt handlar om om tekniken finns och om mänskligheten vill ta emot den..

Tycker historien har tillräckligt många exempel på detta...

(Typiskt att inte you tube funkar på jobbet,,)

Antar att du bor i villa?

Har själv rätt svårt att hitta en elkontakt utanför lägenheten.

Jag bor i villa men den laddas endast i nödfall hemma:brinnerup

Inte svårare än att de finns förlängningskabel.

Allt handlar om man vill eller inte.. många platser har parkeringsvärmareplats o då e de skitenkelt, i andra fall som ditt så finns det ström i lägenheten och att dra en kabel varje dag e inte kul.

o andra sidan.. samma sak med bensin e nog inte bättre:D

Skämt o sido. för o få de hållbart så behövs det i ditt fall att hyresvärden drar en kabel i marken, och skulle bara du vilja ha det så händer säkert inget... men vill hela lägenheten ha det så ...

Last edited:
Skämt o sido. för o få de hållbart så behövs det i ditt fall att hyresvärden drar en kabel i marken, och skulle bara du vilja ha det så händer säkert inget... men vill hela lägenheten ha det så ...

Det hänger på frugan, alltså..

Folk i sin girighet missar alltid poängen! skulle vi dööö av att betala 1kr mer för att rädda miljön så den finns kvar till våra barn. Snubben i andra klippet bara tjatar om pengar och lönsamhet hur värdesätter han ren luft att andas.
Bordet klippet var ju rent ut sagt löjligt man kunde gjort samma test med vilken bil som helst bara att inte tanka den innan? fattar inte poängen.

Folk i sin girighet missar alltid poängen! skulle vi dööö av att betala 1kr mer för att rädda miljön så den finns kvar till våra barn. Snubben i andra klippet bara tjatar om pengar och lönsamhet hur värdesätter han ren luft att andas.

Klart det är en fråga om lönsamhet; det finns ju knappast ett bolag som skulle tillverka en s.k. miljöbil om det inte var lönsamt eller de hade så mycket deg över från andra källor att de kunde göra det ändå (jfr. VW-Bugatti).

Angående huruvida folk "dööör" av att betala 1 kr mer för att rädda miljön; självfallet. I samtliga fall, världen över, där det står mellan att ha mat på bordet och att rädda miljön, väljer folk att äta. Det är väl knappast nyheter?

Klart det är en fråga om lönsamhet; det finns ju knappast ett bolag som skulle tillverka en s.k. miljöbil om det inte var lönsamt eller de hade så mycket deg över från andra källor att de kunde göra det ändå (jfr. VW-Bugatti).

Angående huruvida folk "dööör" av att betala 1 kr mer för att rädda miljön; självfallet. I samtliga fall, världen över, där det står mellan att ha mat på bordet och att rädda miljön, väljer folk att äta. Det är väl knappast nyheter?

Hehe du tar de till ytterligheter.
De är klart bolagen som gör bilarna ska ha lönsamhet.
Men de ja menar är ju att folk i europa där ingen behöver svälta!!! gråter för att de alternativa drivmedlen inte kostar hälften av en bensin.
ett drivmedel som kostar lika mycket + räddar miljön är helt ok i mina ögon.
Och tror inte folk som svälter har råd att ha bil iaf.

Jag har provkört teslan, maken till rolig bil får man leta efter, helvete vilket vrid det var i den. Kraften kommer ju konstant från elmotorn. Vore jag rik så vet jag vad jag skulle köpa. Ett vindkraftverk och en Tesla Roadster.

/perris

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...