Elfel

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Tja!
Ett elfel har uppenbarat sig på min BT 1100 Bulldog -03.
De digitala trippmätarna och klockan som nollställs lite då och då. Dock inte den mätare som visar totala mil.. :4skrika :tungan

Jag har funderat på om det kan vara ett jordningsfel, men jag har inte börjat skruva än.
Någon som har koll på garantitider? Den är uttagen för över ett år sedan och har bytt ägare en gång, den har rullat 210mil. Borde detta vara en garantigrej och har jag någon garanti kvar?
Cykeln är köpt i Uppsala, jag bor i Linköping, ska jag kunna få någon firma här i stan att utföra ett av. garantijobb?

Tacksam för alla tips!

Yamaha har garanti i 2 år. åk till närmaste verkstad. Man ska inte fulmecka isär en ny hoj och förstöra saker som en verkstad fixar gratis!

//jaG

Bulleboy skrev:
Tja!
Ett elfel har uppenbarat sig på min BT 1100 Bulldog -03.
De digitala trippmätarna och klockan som nollställs lite då och då. Dock inte den mätare som visar totala mil.. :4skrika :tungan

Jag har funderat på om det kan vara ett jordningsfel, men jag har inte börjat skruva än.
Någon som har koll på garantitider? Den är uttagen för över ett år sedan och har bytt ägare en gång, den har rullat 210mil. Borde detta vara en garantigrej och har jag någon garanti kvar?
Cykeln är köpt i Uppsala, jag bor i Linköping, ska jag kunna få någon firma här i stan att utföra ett av. garantijobb?

Tacksam för alla tips!

Tackar tackar, precis vad jag ville höra. Blir raka vägen till beviks då :yoparty ..orkar inte meka elfel i vilket fall... :rolleyes:

Samma skit!

Jag åkte faktiskt på samma grej!

Allt nollställdes......trodde bara att det var en engångs grej...men eftersom du råkat ut för det är det väl bara att åka in med den, som tur är det ju 5 års garanti på grejorna!

//Zeb

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...