Elfel TZR 125

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Stödswitchen, oljelampan och neutrallampan funkar inte. Var så när jag köpte den. Någon ide på vad som kan vara fel? Vart ska jag börja leta? Förmodligen finns det ett samband?

Last edited:
cRoC skrev:
Stödswitchen, oljelampan och neutrallampan funkar inte. Var så när jag köpte den. Någon ide på vad som kan vara fel? Vart ska jag börja leta? Förmodligen finns det ett samband?

Är det stödswitchen som inte fungerar (alltså, du kan köra med stödet ute) eller menar du stödlampan? För om det är tre olika lampor som inte fungerar så känns det troligast att det är något fel uppe i instrumenteringen.

Jag kan alltså köra med stödet ute. Har förresten kollat så alla lampor funkar uppe vid instrumentbrädan.

Tror inte att det finns något samband. Det blir te och mäta dig fram. Lycka till! Elfel är tråkigt!

stödbrytaren kopplar man bort ändå!
låt den vara (trasig)

sen e det bara börja mäta sig fram till var felet på det andra är.

givaren till oljen sitter lättåtkommlig,,

Jonne_boy skrev:
stödbrytaren kopplar man bort ändå!
låt den vara (trasig)

sen e det bara börja mäta sig fram till var felet på det andra är.

givaren till oljen sitter lättåtkommlig,,

Givaren är bytt utan något resultat. Tar jag en mejsel och sluter 2 av 3 kontakter i sockerbiten där givaren sitter så får jag utslag på lampan. Förstår inte riktigt det hela..

Hm sockerbiten går inte att vända fel, men om någon plockat bort kablarna och satt in dom fel i sockerbiten igen kanske?

cRoC skrev:
Givaren är bytt utan något resultat. Tar jag en mejsel och sluter 2 av 3 kontakter i sockerbiten där givaren sitter så får jag utslag på lampan. Förstår inte riktigt det hela..

Det är väl bara att plocka fram multimetern och kolla om sidostödsbrytaren sluter på motsvarande poler i den andra kontakten? Har du ingen multimeter så kan du nästan lika gärna lägga ner felsökandet.

Klart jag har en multimeter. Har inte rört stödswitchen eller frilägeslampan, håller på för fullt med oljenivågivaren nu. I sockerbiten där fanns en sörja, såg ut som fett blandat med rost. Bör man kanske byta sockerbit?

cRoC skrev:
Klart jag har en multimeter. Har inte rört stödswitchen eller frilägeslampan, håller på för fullt med oljenivågivaren nu. I sockerbiten där fanns en sörja, såg ut som fett blandat med rost. Bör man kanske byta sockerbit?

Jo, det kanske vore vettigt..

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör