Elfel på min KTM 640?

Sweed

Ny medlem
Gick med
30 May 2004
Hoj
KTM 640
Har ett litet eller stort problem kanske det är.
Min el har lagt av just nu funkar ingenting, det började med att batteriet laddades ut hela tiden så jag köpte mig ett nytt sådant för att jag trodde att det va det som strulade men inte äns med ett nytt batteri blev det bättre :(
Om jag precis laddat batteriet så går den igång som den ska så startmotorn är ju ok men det är nått som gör att batteriet är urladdat hela tiden. I början av allt funkade övriga elen som den skulle men nu har allt kolapsat inget ljus, blinkers, hastighetsmätare och allt annat är helt dött. Någon som vart med om något liknande eller tror sig ha en lösning till det hela? Skulle verkligen upskatta lite hjälp känns ju inte kul att inte kunna åka nu när vädret är som det ska. Om det har någon betydelse så är det en -04. MVH Sweed

Rasorblade skrev:
2144023 Har ett nytt liggandes som du kan få köpa för en billig penning!
Ok men går det att elmäta om det är kasst eller hur märker jag det?
Borde inte övriga elen gå om det skulle vara det som är sönder?

Sweed skrev:
2144029 Ok men går det att elmäta om det är kasst eller hur märker jag det?
Borde inte övriga elen gå om det skulle vara det som är sönder?

Jo det skall gå....men då måste du ha ett uppladdat batteri och motorn igång. Då ser du om det laddar.

Vad gäller övrig lyse mm. har jag faktiskt ingen aning...

Kolla dom 3 säkringarna(10 A) bakom lampan ,en av dom sköter allt ljus,blinkers osv.

Laddningsregulatorn sitter under sidokåpan,har jag för mig.

Långa farbron skrev:
2145234 Kolla dom 3 säkringarna(10 A) bakom lampan ,en av dom sköter allt ljus,blinkers osv.

Laddningsregulatorn sitter under sidokåpan,har jag för mig.
Ok ska nog plocka isär det idag men det är alltså så att den laddar ur batteriet även när hojjen är avstängd för om jag ladddar den och tar ur laddaren startar den inte dagen efter :(

Nu är ljuset och elen fixad men har fortfarande problem med att batteriet laddas ut när hojjen står i garaget ingen som har någon aning om vad det kan va?

Back