Elfel på KTM'en?

• Thread starter Thread starter AT
  • Start date Start date

AT

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Svart
Tjenixen,

Har fått lite strul med elen... Det började med att ena bakblinkersen pajade så att bara kablarna stack ut, troligtvis har dom åkt ihop och kortslutit något. Nu funkar nämligen inte blinkers, tuta, neutrallampan eller bromsljus. Endast fram och bakljus funkar.
Vad ere som har hänt? Finns det nån säkring som kan ha gått? Var sitter dom i så fall?

Det gäller förresten en KTM 640 SM -02.

Kolla under sadeln! när du även är där under och kollar så kan du kolla även en kabel som många har haft strul med på sina 640. Det sitter två kontakter där och mellan dem så sitter det en kabel som går in i varsin kontakt. Den har de fuskat lite med på fabriken så den kan glappa lite ibland. Hade det problemet på min 640 -01 och hojen dog helt. Visste inte att man skulle hålla koll där så man kollade ju tändstift, säkringar mm utan framgång tills dagen efter då jag fick reda på det där med kabeln. Fick putta hojen från globen till kompisen som bor i farsta strand mitt i natten :mad: Jo!! hojen var billig då om nu någon hade gett ett bud. Du har väl manual till den? följ el-schemat

Riktigt som föregående talare säger, sitter även säkringar under sadeln och jag tror att det är den andra säkringen som brunnit för dig, det är en 10a flatsäkring. Samma sak har nämligen hänt mig i dagarna då min blinkers inte kommer överens med vinkeln på mitt Fp.

Honung skrev:
Riktigt som föregående talare säger, sitter även säkringar under sadeln och jag tror att det är den andra säkringen som brunnit för dig, det är en 10a flatsäkring. Samma sak har nämligen hänt mig i dagarna då min blinkers inte kommer överens med vinkeln på mitt Fp.

Hehe, det e min Sebringpipa som smält blinkersen... :D

Ska olla säkringen...

el

Säkringarna hänger under lyktan fram, sen finns det en eller två under sadeln, det är säkert nån av dom som pajat.

Hellamannen skrev:
Säkringarna hänger under lyktan fram, sen finns det en eller två under sadeln, det är säkert nån av dom som pajat.

Fan jag hittade bara en säkring under sadeln.... En konstig rackare... Vad är det för säkring under lyktan då? Är det såna flatstift som man har i b*len?

AT skrev:
633300 Fan jag hittade bara en säkring under sadeln.... En konstig rackare... Vad är det för säkring under lyktan då? Är det såna flatstift som man har i b*len?

trådlyftning på högnivå, sorry :) men ja sitter på samma problem, förutom att ingenting funkar förutom startmotorn.

Hur många säkringar finns det på en 640 ? jag har hittat 2st under sadeln

jonnep skrev:
2059482 trådlyftning på högnivå, sorry :) men ja sitter på samma problem, förutom att ingenting funkar förutom startmotorn.

Hur många säkringar finns det på en 640 ? jag har hittat 2st under sadeln

Är den hyfsat lik en Duke i elsystemet så sitter det tre 10 A vid lampan.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!