Elfel på Aprilia

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tjenare har ett problem med min Aprilia.

När jag köpte den så tog det slut på ström i batteriet ganska fort och om man laddade upp det igen så tog det slut lika fort. Aja tänkte jag, bara å köpa ett nytt batteri.
Köpte ett nytt batteri och fyllde på med rätt vätska och mängd, funkade felfritt ett tag.
Sen skulle jag starta motorcykeln och dra en sväng i byn bara men då var det slut på ström igen.

Så då monterade jag och en kompis in en vanlig strömbrytare ganska snyggt för vi trodde att den tjyvdrog ström någonstans.
Sen laddade vi upp batteriet igen och det höll strömmen ett bra tag, iaf i 2 veckor.

Sen skulle jag dra en sväng i byn igen efter ett tag, men då var det slut på ström återigen. Min kompis sa att det kunde va för att den bara stod hela tiden och att jag skulle prova med att ställa bort batteriet i ett rum istället och bara ta ut det när jag skulle köra. Sagt och gjort så tog jag ur batteriet och la det i vårat fikarum i garaget.

Några dagar efter blev jag sugen på att dra en sväng igen, batteriet hade ström och allt gick bra. Ställde motorcykeln hemma för jag orkade inte köra upp den i garaget, morgonen därefter var strömmen slut igen. Jag hade slagit av strömbrytaren och vi har kollat att den funkar med ohmmätning och voltmätning och tamigf*n allt.

Nu till frågan, vad kan problemet vara? Börjar bli döless på att aldrig ha ström. Ingen kick har jag heller så de blir ganska ennerverande.

Tacksam för svar! //Ralle

Att ställa batteriet i ett annat rum var nog inte så viktigt, det kan säkert sitta kvar i motorcykeln.

Jag tror din motorcykel har slutat ladda batteriet under körning. Som den ska göra. Så någonting med laddningen har gått sönder. Eller glappar. Eller är urkopplat.

Jag har varit i Vilhemina, det var ganska långt dit. Inte mycket till sol nu va?

Att ställa batteriet i ett annat rum var nog inte så viktigt, det kan säkert sitta kvar i motorcykeln.

Jag tror din motorcykel har slutat ladda batteriet under körning. Som den ska göra. Så någonting med laddningen har gått sönder. Eller glappar. Eller är urkopplat.

Jag har varit i Vilhemina, det var ganska långt dit. Inte mycket till sol nu va?

Kan vara att det inte laddar, men jag har för mig att vi provade att köra en längre stund och den laddade då. Men jag kommer inte ihåg.

Hehe näe inte speciellt, 17-18 minus när det är som bäst :yoparty

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...