Elfel ktm 640 -02

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Var och köpte en ktm 640 -02 i lördags! När jag köpte den funkade allt, men senare samma dag slutade massa grejer fungera..

När ljusomkopplaren står på halvljus så funkar inte blinkers,neutrallampa,ljustuta eller vanliga tuten. MEN om jag slår om ljusomkopplaren till helljus och trycker in ljustutan då tänder sig neutrallampan och så länge jag håller inne ljustutan så funkar även blinkers och tuten...:huvet

Har letat och letat men inte hittat något elschema över hojjen... så all hjälp uppskattas om ni har en aning om vart felet kan sitta..

Har du kollat säkringarna som sitter bakom lyktkåpan? Då jag köpte min -01 så var det nästan samma fel på den. Felet på den var en trasig säkring bakom kåpan. Elschema finns väl i boken som hör till hojen?

Låter som ett jordfel i själva omkopplaren.
Skruva bort den och spruta i 5-56 eller kontaktsprej..
Det borde lösa problemet.
B

Låter som ett jordfel i själva omkopplaren.
Skruva bort den och spruta i 5-56 eller kontaktsprej..
Det borde lösa problemet.
B

Jo men då borde väl inte neutral lampan konstra? den har väl inget med omkopplaren att göra, eller? Ska ut i garaget och kolla lite snart så jag återkommer då!

Jo men då borde väl inte neutral lampan konstra? den har väl inget med omkopplaren att göra, eller? Ska ut i garaget och kolla lite snart så jag återkommer då!

Jo, det är troligtvis ett jordfel. Vad som händer är att du får jord genom framlyset.

Vid jordfel får man alla möjliga konstiga symptom. Exempel alla kassa bilsläp och husvagnar. När man bromsar tänds svagt alla ljus på släpet tex.

Har du kollat säkringarna som sitter bakom lyktkåpan? Då jag köpte min -01 så var det nästan samma fel på den. Felet på den var en trasig säkring bakom kåpan. Elschema finns väl i boken som hör till hojen?

Där satt felet! Tackar:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back