Elfel Honda cbr 900rr -99

toonarmy

Swag
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Kittad fighter
vi hade varit ute och åkt hela dagen och det hela började med att den blev mer och mer svårstartad, till slut fick jag putta igång den.. den orka inte driva runt.
när jag är på väg hem så dör den bara, alla mätare funkar, men den vill inte starta, inte ens när jag försöker dra igång den.
när jag fått hem hojen så ser jag att hela batteriet har "svällt upp". det är helt förstört.
så jag tror ju att det är det som är problemet och åker och köper mig ett nytt, men ingen lycka denna gång, i stället när jag trycker på start så går säkringen för starten.
har haft detta problem förut å då fick jag byta cdi-box och då "hjälpte" det ett tag men nu verkar det ha kommit tillbaka.
det låter som det är kortis nån stans och det är troligen felet för det är en streetfighter och allt ljus är bytt på den.... men

alla tips är välkommna :huvet

Jag kan nästa säga till 99% att det är laddningrelä som pajat! Jag och båda komisarna som har haft 900rr dock lite äldre -93 -95 och -96
har haft detta problem! min laddade 19v
Lycka till

Jag passar på och lånar tråden så slipper jag göra en egen, jag har exakt samma problem förutom att batteriet verkar ha klarat sig, alltså en 2003 års r1 också ett fighterbygge, strömmen tog slut, jag laddade, efter ett tag när den laddat ut blev jag stående och ett släp fick ta mig hem. Alla mätare funkar fint när jag har ström.

Jag hade samma problem. Dock svälde inte batteriet upp. Bytte laddningsregulator och sen var saken löst!

Kolla eBay, sjukt mycket billigare om du orkar vänta på att den ska komma hem till dig...

Jag har då beställt en regulator på ebay nu, 800:- med frakt från staterna:yoparty istället för 4500:- på yamahacenter :huvet

Som ovan, kolla regulatorn. kolla även sladdarna hela vägen från statorn så de inte är brända.

Ny regulator runt 2000kr i sverige eller någon hundring på ebay.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC