Tjena!
Har en GSX-R 1000 K6 med ett halvkul fel...
För att göra en pinsamt lång historia kortare så kan jag säga att jag tvättade hojen varpå inbromsningar nu får en ny konsekvens. Det är inte själva bromsarna i sig jag syftar på utan den el som ser till att bromsljuset tänds.
Oavsett om jag drar in bromshantaget eller trycker på fotbromsen så går säkringen (SIGNAL 10A) som gäller för intrumentering, blinkers, skyltbelysning, baklykta.
Jag har testat att både koppla ur allt (tidigare nämnda saker) som sitter på den säkringen, och även sprayat kontakter med wd-40 för att tränga bort fukt. Hojen har stått i solen, åkt många mil ute, själslig terapi, kognitiv behandling.. ja allt vad jag kan komma på.
Inget verkar hjälpa, nånting i kretsen från bromskontakterna till bromsljuset är det som kortsluts så fort jag bromsar.
Nån som har några tips på vad jag kan kolla vidare på? Finns nåt mer i kretsen jag borde undersöka? Stämmer det att kablarna för bromskontakterna går in i nån sorts styrbox under sadeln tillsammans med alla andra kablar? Kan det kommit in vatten i själva styrboxen just för "bromsljus-styrningen" !?
SNÄLLA HJÄLP!
(postade i GSX-R k5/k6-tråden också..)
Har en GSX-R 1000 K6 med ett halvkul fel...
För att göra en pinsamt lång historia kortare så kan jag säga att jag tvättade hojen varpå inbromsningar nu får en ny konsekvens. Det är inte själva bromsarna i sig jag syftar på utan den el som ser till att bromsljuset tänds.
Oavsett om jag drar in bromshantaget eller trycker på fotbromsen så går säkringen (SIGNAL 10A) som gäller för intrumentering, blinkers, skyltbelysning, baklykta.
Jag har testat att både koppla ur allt (tidigare nämnda saker) som sitter på den säkringen, och även sprayat kontakter med wd-40 för att tränga bort fukt. Hojen har stått i solen, åkt många mil ute, själslig terapi, kognitiv behandling.. ja allt vad jag kan komma på.
Inget verkar hjälpa, nånting i kretsen från bromskontakterna till bromsljuset är det som kortsluts så fort jag bromsar.
Nån som har några tips på vad jag kan kolla vidare på? Finns nåt mer i kretsen jag borde undersöka? Stämmer det att kablarna för bromskontakterna går in i nån sorts styrbox under sadeln tillsammans med alla andra kablar? Kan det kommit in vatten i själva styrboxen just för "bromsljus-styrningen" !?
SNÄLLA HJÄLP!
(postade i GSX-R k5/k6-tråden också..)