Elfel blinkers?

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Hej, Kom nyss hem efter en skön tur. Men ett problem med blinkers upptäckte jag i slutet av turen. Allt funkade som det ska när jag lämnade hemmet...

Problemet består utav att när jag ska blinka i fart så "blinkar" lampan till på instrumentbrädan och slocknar direkt och ingen blinkers fungerar. Om jag sedan blinkar vid stillastående så fungerar allt igen förutom vänster bak?:confused:

Kan det vara elfel som uppstått under turen pga skakningar? :va

Börja du med att byta ut den trasiga lampan på vä bak och kolla funktionen efteråt.
Sen kan vi diskutera felsökning.:va

Börja du med att byta ut den trasiga lampan på vä bak och kolla funktionen efteråt.
Sen kan vi diskutera felsökning.:va

Grejen är att jag bytt bakblinkers för två veckor sedan, och allt har funkat som det ska tills idag...:confused: Har aldrig haft liknande problem tidigare

Grejen är att jag bytt bakblinkers för två veckor sedan, och allt har funkat som det ska tills idag...:confused: Har aldrig haft liknande problem tidigare
Låt se nu.. du har micklat med blinkersen.. och nu funkar de inte..:rolleyes:
Byt ut lampan.
Kolla kablarnas fastsättning.
Sen blir det jobbigare..
Kolla om det finns spänning fram till +polen på lampan och använd jorden i sockeln när de mäter så få du med om det finns bra jord, också...

Låt se nu.. du har micklat med blinkersen.. och nu funkar de inte..:rolleyes:
Byt ut lampan.
Kolla kablarnas fastsättning.
Sen blir det jobbigare..
Kolla om det finns spänning fram till +polen på lampan och använd jorden i sockeln när de mäter så få du med om det finns bra jord, också...

Ska ut och mecka lite nu, det sistnämnda får en bekant hjälpa mig med som kan el bättre än mig,

tack för svar:)

Det var bara lampan som skakat sönder under åkturen, och det andra felet var helt borta... får ta en närmre titt om det skulle komma tillbaka

Hmm, bara jag som kommer ihåg tråden när alla 4 blinkerslampor gick sönder samtidigt på en hoj, måste vart runt 2003-4.

Hmm, bara jag som kommer ihåg tråden när alla 4 blinkerslampor gick sönder samtidigt på en hoj, måste vart runt 2003-4.
Sannolikheten för en sådan enskild händelse pga "lampfel/dålig kvalitet" är mycket liten..
Mer sannolikt är att regulatorn skenat eller det blivit temporärt avbrott i laddkabeln till batteriet så att regulatorn gått obelastad.. Mest troliga orsaken.

Sannolikheten för en sådan enskild händelse pga "lampfel/dålig kvalitet" är mycket liten..
Mer sannolikt är att regulatorn skenat eller det blivit temporärt avbrott i laddkabeln till batteriet så att regulatorn gått obelastad.. Mest troliga orsaken.

Jo, jag tror att detta är enda gången det hänt någonsin. Han felsökte hojen i nästan en vecka innan han kollade och såg att alla 4 lampor var kass.

Helt otroligt!

Jo, jag tror att detta är enda gången det hänt någonsin. Han felsökte hojen i nästan en vecka innan han kollade och såg att alla 4 lampor var kass. Helt otroligt!
Och vad lär vi oss av detta?
Jo, kolla upp de ENKLA felen först.. :fattartil

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard