Nej den är elektroniskt fartspärrad, att inte överstiga 300km/h på 6 áns växel. Gäller alla sport hojar enl. någon överenskommelse. Finns även på bilar 200km/h för en Svensson Volvo & 250 km/h för lite sportigare Audi/BMW; värstingarna undantaget. Om du får chansen att prova så kommer du att känna att motorn lägger av det blir ingen tvärnit utan känns ungefär som när du drar in kopplingen, men ändå ganska läskigt i denna fart. Det går att koppla ur fartspärren lätt på Suzuki lite kinkigare på Kawasaki men det går. I korthet går det ut på att lura motorn att du på t.ex. 5 án när du kör på 6án & följaktligen slår inte fartspärren till. sedan får du ta bort pinnen som stoppar hastighetsmätarnålen att göra ett dubbelvarv & passera noll.
Det är inget jag rekommenderar utan snarast avråder dig ifrån. Jag körde på startbanan på ett flygfält med en Busa, under optimala förhållanden men fick så kraftigt tunnelseende att den kändes smal & fartvinden var så djävuls så lyfte jag lite på hjälmen från tanken kändes det som om huvudet skulle slitas loss. Jag gör aldrig om det.
Men om du vill läsa upplysningsvis:
http://www.angelridevideos.com/reviews/GiProATRE.html
http://www.orientexpress.com/p-16917-ivans-performance-tre.aspx