Elektronik problem!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Gubbar, har problem med den sketans elektroniken! Allting funkade bra till för en vecka sen då jag haft på de nya miniblinkersarna ett tag... så helt plötsligt får batteriet ingen laddning! är helt stendött... även om man varit ute och kört ett tag! då kollade jag på min lödning av miniblinkerssladdarna igen och såg att jag(mitt nucko :( ) hade tejpat ihop lödningarna till båda sladdarna på samma ställe så stömmen åkte rakt igenom lödningarna från den ena sladden till den andra... när jag ändrat denna kort0slutning hade jag dock fortfarande problem! batteriet får ingen laddnign och allt ljus på hojen går ojämnt, dessutom blir ljuset ännu svagare vid högre varv? :3freak
Snälla snillen! har ni någon aning om vad som kan ha hänt? kan generatorn ha blivit skadad? eller har det något med kopplingen från generatorn till batteriet att göra, så att batteriet inte får laddning, för ljuset funkar ju när motorn är igång?
Finns säkert några elektiker här på forumet! All hjälp uppskattas :)

Du kan ha gett batteriet dödsstöten. Prova med ett annat. Startkablar o bilbatteri ok t.ex. Prova ladda batteriet m laddare o se om det tar laddning. Ett universalinstrument att mäta spänningar med, är inte helt fel.
Förvånar mig att ingen säkring gått, du kan ju ha bränt nåt annat, t.ex. blinkrelät.
/u

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!