Lingonpoeten
Ny medlem
Gubbar, har problem med den sketans elektroniken! Allting funkade bra till för en vecka sen då jag haft på de nya miniblinkersarna ett tag... så helt plötsligt får batteriet ingen laddning! är helt stendött... även om man varit ute och kört ett tag! då kollade jag på min lödning av miniblinkerssladdarna igen och såg att jag(mitt nucko
) hade tejpat ihop lödningarna till båda sladdarna på samma ställe så stömmen åkte rakt igenom lödningarna från den ena sladden till den andra... när jag ändrat denna kort0slutning hade jag dock fortfarande problem! batteriet får ingen laddnign och allt ljus på hojen går ojämnt, dessutom blir ljuset ännu svagare vid högre varv?
Snälla snillen! har ni någon aning om vad som kan ha hänt? kan generatorn ha blivit skadad? eller har det något med kopplingen från generatorn till batteriet att göra, så att batteriet inte får laddning, för ljuset funkar ju när motorn är igång?
Finns säkert några elektiker här på forumet! All hjälp uppskattas
Snälla snillen! har ni någon aning om vad som kan ha hänt? kan generatorn ha blivit skadad? eller har det något med kopplingen från generatorn till batteriet att göra, så att batteriet inte får laddning, för ljuset funkar ju när motorn är igång?
Finns säkert några elektiker här på forumet! All hjälp uppskattas