Elektromagnetiska störningar eller virus?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För några dagar sedan började musen uppföra sej konstigt, Microsoft trådlös optisk. Den rörde sej slumpvis och aktiverade knapparna lite då och då. Körde både Ad-Aware och antivirus på datorn utan att hitta något. Provade att koppla ur batterierna i musen men muspekaren sjukade sej ändå. Provade att dra ur kabeln till mottagaren och då försvann det, alltså måste felet sitta i mottagaren eller?
Någon som känner till något liknande problem och har nån aning om vad man skall göra åt det?

Wunder skrev:
För några dagar sedan började musen uppföra sej konstigt, Microsoft trådlös optisk. Den rörde sej slumpvis och aktiverade knapparna lite då och då. Körde både Ad-Aware och antivirus på datorn utan att hitta något. Provade att koppla ur batterierna i musen men muspekaren sjukade sej ändå. Provade att dra ur kabeln till mottagaren och då försvann det, alltså måste felet sitta i mottagaren eller?
Någon som känner till något liknande problem och har nån aning om vad man skall göra åt det?
Grannen kanske har köpt en lika dan mus?

Jag har en Logitech MX mus och den fungerar kanon. Normalt brukar det fungera fint om man undviker Microsofts produkter. :hihi

Last edited:
Bytt Batteri i musen?

Kollat så anslutningen var ok?

Uppgraderat till nyaste drivrutinerna?

EDIT: Brukar finnas en "nollställnings"knapp på undersidan som man petar in med en nål/liknande. prova den.

ibland kan det komma upp ett hårstrå eller dyligt vid den optiska läsaren och då kan musen balla ur ... kolla och rengör

Det tycks ha gått över spontant...
Soleruption kanske?

Zormin skrev:
Grannen kanske har köpt en lika dan mus?

Det har faktiskt hänt mig en gång i min studentlya... Jag undrade vad som gjorde att det betedde sig konstigt och misstänkte grannen. Så istället för att knacka på dörren så kollade jag hans namn på brevinkastet, letade upp han på icq och frågade om han hade problem med sin mus. Mycket riktigt, det hade han, efter en liten diskussion så kom vi på att vi satt nästan sidanom varandra med en betongvägg emellan, vi flyttade våra sändare och problemet var ur världen. Vi pratade lite då o då sen över icq, bl.a. om ljudvolym, efter som vi både hade fester ibland. Sen så träffade jag hans tjej av en händelse på studentpuben, därefter hälsade hon o jag på varandra... Men jag träffade aldrig snubben, han flyttade sen och jag fick aldrig se han IRL... hehe, fast jag har kvar han på icq, fast vi snackar aldrig... jaja, nog om det. Våra sändare störde iaf varandra... :3freak

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt