Elektriker med behörighet

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Polaren behöver en elektriker som kan göra en för/färdiganmälan till en mindre kolonistuga. Någon som kan fixa det?

Åsa.

Det är väl bara att lägga en kabel! :hihi
Kabeln är lagd, det är anmälan som behövs. Lunds Energi behöver en sådan anmälan innan dom kopplar på elen.
Kom igen nu, visst känner ni ngn elektriker med sådan behörighet :)

Dra kabel kan jag... men inte d andra tyärr.. är bara en simpel elektriker :(
Men du känner säkert någon som kan :)

Last edited:
Kabeln är lagd, det är anmälan som behövs. Lunds Energi behöver en sådan anmälan innan dom kopplar på elen.
Kom igen nu, visst känner ni ngn elektriker med sådan behörighet :)

Men du känner säkert någon som kan :)

Tror tyvärr det kan bli svårt att få ngn att skriva under om dom inte har gjort installationen själv. Och hittar du ngn så lär det kosta flis.:gnissla

Ring en elfirma, för att driftsätta så måste Lunds energi ha protokoll på utgörd installation....

:(

Men åååhhh....jag som trodde jag skulle vara rolig. :(
Lägga en kabel....get it? Baaahh...

Instämmer med föregående talare...

Tror det blir svårt att hitta nån som skriver på anmälan. Jag kan inte tänka mig att någon behörig installatör skulle få för sig att sätta sin stämpel på ett jobb som de inte själv har varit med o gjort. De vet juh inte ett skit om det är rätt utfört och om det är rätt sorts mtrl.

Många gånger så är det Timell-installatören som "kan rätt mycket om el" och i sina egna ögon gör en proffsig installation med mtrl hämtat på både harald nyborg och biltema.

Låt säga att installationen skulle vara rätt utförd enligt Svensk Standard men med biltema mtrl, så skulle aldrig någon Installatör få för sig att sätta signum på installationen då de i paragrafernas mening blir ansvariga för den...

Har själv full behörighet men skulle aldrig någonsin låna ut den till nån hemmapulare!
Däremot så har jag efter bönande telefonsamtal varit hos både bekanta o främlingar o rivit ner nyinstallerade grejor som de själv klyddat upp och ersatt det med ordentliga saker...

Ett gott tips! VAR OCH EN TILL SITT!
Jag själv skulle aldrig få för mig att syssla med rörläggeri t e x....då hadde det kanske kommit ström när man ska duscha!:tungan

Kille som har gjort installationen är elektriker, men utan behörighet att skriva det däringa pappret som behövs.
Men jag förstår vad ni menar. Men man kan ju försöka iallafall :)
Så, någon som känner sig manad - PMa mig :D

Fröken envis.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma