Electric Boys-återföreningen Bu eller Bä?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Återförenade band börjar bli ganska tjatigt och vanligtvis känns det måttligt upphetsande när ännu ett avdankat gäng meddelar att de är back on track.

Dock inte denna gång, Electric Boys hann knappt börja innan de slutade och jag tycker alltid det har känts som om Sveriges ende rockstjärna (sedan Yngwie blivit amerikan) har haft betydligt mer att ge än reklamsnuttar för Jamesons whiskey och JC samt spela in halvtaskiga plattor med såsgänget Hanoi Rocks. Vilket inte minst märks om man lyssnar på hans livesläpp "Been there done what?" som släpptes för några år sedan. Att blanda funk och rock n roll kan ALDRIG bli fel!:fakta

Sen att det är Niclas Sigevall på trumpallen var ju grymt otippat, jag trodde han hade lämnat musiken för gott. Sveriges svar på John Bonham.....

Kommer ihåg att jag gillade Funk-o-metal Carpet Ride, första utgåvan. Släppte de inte en US-version se'n som var betydligt sämre?

Däremot så kommer jag ihåg att jag gick på Metallica på Stockhom Stadion BARA för att se Alice in Chains som skulle vara ett av förbanden (Suicidal Tendencies var det andra). AiC ställde in och arrangören ersatte dem med Electric Boys, funkade inte HELT bra på stor arena i dagsljus (läs: funkade inte alls öht). :huvet

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka