Elduro - Enduro med spänning

Jag har spänt föjt detta bygge i tystnad, men nu går det inte längre :D

Skitgrymt bygge, älskar idén!
Lycka till med provkörningen :banana

Ut och kör med dig, vill veta hur det gick!:yoparty

Provkörd! Allt gick i stort sett bra och det hela förevigades på film. Dock kommer ni inte få se någon film nu. Jag måste finna tid för att lägga ihop materialet.

Slutsatser från dagens körning:
  • Motornfästet måste stadgas upp
  • Motorn måste flyttas upp minst 1 cm för att ge frispel åt kedjan så den ej ligger ann mot gummiskyddet på svingen.
  • Gashandtaget är under all kritik med tanke på att bara en tredjedel av gasen går att använda och måste således bytas ut (men får duga åt kommande provkörningar).
  • Sladdar måste sättas fast så de inte hänger löst och se över vilka som måste förlängas eller ändras.
  • En strömbrytare för gashandtaget måste införskaffas (en dödarknapp man kan ha på styret vore perfekt, jag tar gärna emot tips på var en sådan kan inföskaffas eller om någon vill skänka en!)

Jag kommer skriva mer imorgon då jag fått reflektera mer över provkörningen.

Bifogat

• körning.jpg
    körning.jpg
    107.8 KB · Visningar: 659
Var i Spånga ska man gå med hundarna för att beskåda "el enduro" :va
Bor i Nälsta ovanför Starboparken nämligen :hej

Var i Spånga ska man gå med hundarna för att beskåda "el enduro" :va
Bor i Nälsta ovanför Starboparken nämligen :hej
Då bor du inte långt ifrån mig. Går du mot Gläntans IP och svänger av till höger innan vändzonen så håller jag till på höger hand. Jag tror jag får hålla nån form av öppet hus när jag börjar bli klar.

Skoj projekt

Har inte läst hela tråden men kanske en spjäll lägesgivare till insprutarhojar eller bilar vore nått

Dessa jobbar med 0 - 5 volt och ca 90 graders utslag

Sugen på att bänka?? Kan bjuda på en sådan

Peter

Jag tänkte att det var elakt att låta er vänta ända till söndag.

[YOUTUBE-ID]4VgfFc2FRk8[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp ska bli kul att se full effekt:)
jag tror man kan säga att jag nu bara nyttjar en fjärdedel av max-effekten, dvs resultatet av halverad toppfart och halverad max ström.

Då bor du inte långt ifrån mig. Går du mot Gläntans IP och svänger av till höger innan vändzonen så håller jag till på höger hand. Jag tror jag får hålla nån form av öppet hus när jag börjar bli klar.

Känner igen platsen nu :tummenupp gått förbi där många gånger på Valborg men även andra dagar. Lyser det så bankar jag på nån kväll. :yoparty

Fan så tufft, men samtidigt så fel, man ser dig gasa o dra iväg.........o allt är knäpptyst:rofl

Vad ska grannarna klaga på senare när du kör omkring, börnar, gör några wheelies.....men........dom hör inget :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti