Elcykel / moped, med barnstol?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Är i behov av en elcykel eller moped som man kan montera en barnstol på, alltså en sån man använder på pakethållaren på cykeln.
Vet inte hur barnstolen monteras på en cykel men tror ni att det är möjligt att ha en sån barncykelstol på en moped/ elcykel?
Tänkte mej någon äldre moped med pakethållare, alltså ingen mopedscooter.

Tjejen behöver bilen till jobbet 5 mil bort och har ingen lust att köpa en till bil så jag kan hämta dottern på dagis.

Jag har jobbat på dagis till och från. Där var det en mamma som hämtade sin son på en Piaggio Ciao (trampmoped) som hon hade satt en barncykelstol på. En Piaggio Ciao -08 kostar typ 10 000kr för övrigt.

Japp, Ciao har pakethållare som man kan montera barnstol på. Ett par bekanta hade varsin sådan och skjutsade sina ungar med under flera år. Jag hade för övrigt en sådan också för att kunna åka runt i stan med - driftsäker och bensinsnål även om den i vissa ögon betraktas som "tjejmoppe". Det finns både 60cc cylle, andra remskivor och trimrör till dessa - om man inte beställer en helt ny 3,5hk motor från Italien då med 12V elsystem och opluggad (kostade 3000 spänn - den gamla totalhavererade efter att jag kört med kompressormatning ett tag :rolleyes: ).

Varför moped?? Såg häromdan vid ett dagis i närheten en som hade fäst en barnstol på sin 600.

Ungen ska väl åka med stil?

Jag hade meckat på en så på tjejens scooter förut.
Jag sågade helt sonika av underdelen av cykelstolen och sen spände fast den på "pakethållaren" på scootern. 4 spännband model lite bättre i kors :tummenupp
Alternativt gör du så här istället som jag gör:

Bifogat

• DSC00388.JPG
    DSC00388.JPG
    33.8 KB · Visningar: 2,757
Ciao är nog det bästa och billigaste än. Helt automatisk och går även och cykla med om de skulle bli soppatorsk ^^

2-4000kr på blocket för ett perfekt exemplar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...