Elastisk färg?

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Funtar på hur det går om man vill lacka dämparfjädrar. Jag menar, färgen spricker ju när fjädern arbetar.
Sitter ju färgade fjäders på varannan hoj idag, är de lackade/plastade eller kanske anodiserade?
Hur göra billigast möjligt? :confused:

Last edited:
Dämparfjädrar? Vad är det? Om det är fjädern som sitter tillsammans med stötdämparen så tror jag att de är pulverlackade, ser så ut.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Dämparfjädrar? Vad är det? Om det är fjädern som sitter tillsammans med stötdämparen så tror jag att de är pulverlackade, ser så ut.

ja precis stötdämparen

Är verkligen pulverlack så elastiskt? :va

Plasta går ju, bara att knalla till något företag som gör hängare till ytbehandlingar :) går göra själv med iofs.

Therudeboy skrev:
Plasta går ju, bara att knalla till något företag som gör hängare till ytbehandlingar :) går göra själv med iofs.

/me är trög och förstår inte vad för företag som gör "hängare till ytbehandlingar". magi? :hihi

Jabben skrev:
/me är trög och förstår inte vad för företag som gör "hängare till ytbehandlingar". magi? :hihi

Haha, kolla om du har någon ytbehandling i närheten så går du dit och kollar om dom plastar sina hängare själva eller var dom gör det.

Therudeboy skrev:
Haha, kolla om du har någon ytbehandling i närheten så går du dit och kollar om dom plastar sina hängare själva eller var dom gör det.
:va
Är invalidiserad i skallen ikväll, fattar fortfarande inte vad det är för något ställe du pratar om :död

Voiceless skrev:
Röbäcks Ytbehandling AB - Umeå-Skellefteå
Tel. 090-422 60
Stöcksjö kustv. 31, 90580 UMEÅ

Prova att höra med dessa förslagsvis
:Bugar

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen