Elak startspärr...

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Tjo!

Jag har en Blackbird som är utrustad med startspärr, vilket i sig är en trevlig sak. Men jag har upptäckt att när hojen står en månad eller två så drar den ut batteriet. Borde detta egentligen kunna hända med ett frächt batteri eller har jag någon typ av bekymmer? (Vet att jag bara kan lägga loss ena polen på batteriet, men vem orkar? :crash .

Troligen är det inte startspärren som drar ur batteriet. Den borde bara dra några milliampere. Antingen är batteriet på upphällning eller har du ngt annat som drar ur det. Mät med en 10Amp mätare mellan pluspolen och pluskabeln utan att ha tändningen på så ser du hur mycket det drar.

Som du vet, VLC, så hade jag ju en likadan startspärr på min -99 busa, hade oxå problem med urdraget batteri på den, däremot på -03:an så har jag ingen sån spärr å heller inga problem med batteriet.
Du kan ju göra som jag gjorde, sätt en liten brytare för spänningen till startspärren, då kan den ju omöjligt dra någonting... Å eftersom du inte då kan aktivera spärren till "körläge" så är det ju lika säkert som att spärren är på i vanliga fall...:tummenupp

den står väl bara nån månad över vintrarna :va
e väl inge problem nu :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!