El yzf R6 -00a

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Jo så här ligger det till...
Fixade till baken på hojen nu i veckan för att slippa "blöjan" som hängde ner där plåten satt. Allt gick bra men nu står jag och har en sladd över.....

Jävligt pinsamt men vad ska man göra, har letat som en idiot men kan inte hitta var den ska sitta!!!

Någon som vet???

Tacksam för svar

Bifogat

• DSC00339.JPG
    DSC00339.JPG
    80.1 KB · Visningar: 55
  • DSC00340.JPG
    DSC00340.JPG
    58 KB · Visningar: 50
Kazta skrev:
2049119 Jo så här ligger det till...
Fixade till baken på hojen nu i veckan för att slippa "blöjan" som hängde ner där plåten satt. Allt gick bra men nu står jag och har en sladd över.....

Jävligt pinsamt men vad ska man göra, har letat som en idiot men kan inte hitta var den ska sitta!!!

Någon som vet???

Tacksam för svar

kan ge dig svaret så fort jag kommer till garaget. Håller själv på med elen där å grejar nu.

Bättre bild, kanske markera på den utzoomade bilden vilken kabel du menar. Går den in i härvan eller?

har du mätt något? funkar allt?

Fungerar allt som det ska?
Var det inte en sladd över innan du började då?

Om allt fungerar så varför bry sig? Jag har 3 sådana kontakter över o allt funkar som det ska på min. Har du skippat skyltbelusningen så har du 1 mindre direkt kanske? Jag har den nya baken och där är skylt på samma som blinkers men hur det e med din vet i fan.

Har försökt markera kontakten på detta kortet, har tyvärr ingen digitalkamera så det får bli mobil bilder så kvaliten blir kanska kass.

Jag har inte mätt något, men allt verkar funka vad jag kan se men man blir ju lite nervig när man får "saker över".

Har inte kopplat bort någon skyltlampa eller något sådant så alternativen är att den va så från början eller så har den råkat lossna någonstans...

Satan att man ska ha tummen mitt i handen!!! :huvet

Bifogat

• DSC00339.JPG
    DSC00339.JPG
    62.1 KB · Visningar: 48
Kazta skrev:
2049177 Har försökt markera kontakten på detta kortet, har tyvärr ingen digitalkamera så det får bli mobil bilder så kvaliten blir kanska kass.

Jag har inte mätt något, men allt verkar funka vad jag kan se men man blir ju lite nervig när man får "saker över".

Har inte kopplat bort någon skyltlampa eller något sådant så alternativen är att den va så från början eller så har den råkat lossna någonstans...

Satan att man ska ha tummen mitt i handen!!! :huvet

konstigt, men som Steinmeister skriver så kan man ju bara glömma den om allt funkar (egentligen). Men kan kolla om jag kan se vart det kontakten sitter och mäta om jag kan få någon signal på den. (blir någon gång under helgen)

Annars köp mätstickor på biltema.
Sätt ena på + andra sätter du på någon av stiftena som du har där sen försöker du använda dig av alla brytarew på cykel och se om du får någon puls. Testa sedan att sätta ena stickan på - och den andra på stiftena och göra samma sak igen.

Last edited:
Tack för alla tips och hjälp :tummenupp
Fint med backupp när man som sagt själv har tummen mitt i handen!!!

Ska iväg och jobba nu men ska försöka testa det du (Mr Helmut) sa imorgon kväll.

Ha en goo helg på er!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...