El Problem !!

  • Thread starter Thread starter The grim reaper
  • Start date Start date
Varför gå över ån efter vatten?

Koppla indikatorlampan mellan + på ”blinkerslamporna" så löser sig säker resten.

Då jordar indikatorlampan med hjälp av den ena blinkerslampan samtidigt som den får spänning från den andra.


Vill du krångla till det så sätt dit ett relä eller två dioder...


Eler tänker jag fel? :va
 
Last edited:
Lättast är väl att du har en diod eller indikeringslampa för varje sida. Tjuva bara ström från + ledningen till respektive blinkers och jorda andra polen på indikeringslampan.

Annars en indikeringslampa som du jordar på ena sidan och kopplar en ledning till respektive + ledning tillasammans med en likriktare så att strömmen inte kan gå bakvägen till andra blinkersen...
 
Nånting i den här stilen som SirCastic o TomTroll menar.....
 

Bifogat

  • Namnlöst-1 kopia.jpg
    Namnlöst-1 kopia.jpg
    9.7 KB · Visningar: 65
The grim reaper skrev:
Har provat det..
Eftersom jag har motstånd mm monterat så lyser båda framblinkarna med fast sken då jag kopplar ihop höger och vänster.. OM det nu är det Du menar ??
Nänä, du ska inte koppla ihop blinkerslamporna.
Du ska koppla din indikeringslampa _mellan_ indikeringslamporna. Dvs då höger blinkers blinkar så går strömmen från höger blinkers genom indikeringslampan och jordas genom lamporna på vänster sida och.
Fungerar utmärkt. De flesta bilar och många (alla?) hojar är kopplade på så sätt. Dvs de fordon som bara har en lampa för indikering. Fordon med separat höger/vänster indikeringslampa har givetvis indikeringslamporna kopplade parallellt med resp blinkers.
Det enda som jag kan tänka mig skulle trassla är att du har fipplat med motstånd etc. Jag tror att du ska koppla indikeringslampan _före_ motstånden på respektive sida.
Du behöver alltså inga dioder etc.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top