The grim reaper
Guest
Fixat
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Noe sånt?zilog skrev:Jag har tyvärr inget cad-program installerat för tillfället, men en enkel lösning är att ta en diod från varje blinkers (anod kopplas till blinkers) och koppla ihop dom båda diodernas katoder, och låta denna knutpunkt mata indikatorlampan. Självklart jordar du även lampan.
Precis vilken som helst. Det er indikatorlampen som bestemmer hvor "kraftig" diode du har behov for. Jeg vil tro at indikatoren er på noen få watt? Har du ikke noe gammelt elektronikk-skrot liggende? Strømforsyning el. dylikt?The grim reaper skrev:Vad för typ av dioder skall jag köpa??
The grim reaper skrev:Hm!!
Tänkte inte på det.![]()
Vad för typ av dioder skall jag köpa??
Finns säkert en massa olika.
Jag har 12v 23W 0,8-1,0ohm på vardera lampa.
Motstånden bak har givetvis samma siffra.
Som sagt så är jag amatör i EL.![]()
Är det inte lättare att koppla in indikatorlampan emellan höger och vänsterlampans plussidor, då slipper man ha 6v-lampor och tjabbla med dioder.zilog skrev:Jag har tyvärr inget cad-program installerat för tillfället, men en enkel lösning är att ta en diod från varje blinkers (anod kopplas till blinkers) och koppla ihop dom båda diodernas katoder, och låta denna knutpunkt mata indikatorlampan. Självklart jordar du även lampan.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |