El Problem.

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
El Problem (Uppdaterat)

Uppdaterat
- Ladda batteriet över natten dagen. Testat det på firma de säger att det inte är något fel på det.
- Testat med voltmetare. Den visar ca12 av. Med ljuset av slaget och motorn igång så ligger den mellan 12-15. Med ljuset på mellan ca10.

Så den verkar ju ladda men inte tillräckligt när ljuset är igång.
Någon som vet vad som kan tänkas vara fel.
Generatorn, Regulatorn eller batteriet?


Gammalt
Batteriet tar slut med engång.
Det är inga problem efter en kväll att starta upp hojen. Men om man stänger av den och startar den igen så är batteriet för slöt för att orka.
Vet inte om det är inbillning men det känns som att problemet uppstår oftare när det är lite bensin i tanken annars är den väldigt lätt startad.

Någon som vet vad det kan vara Generatorn, batteriet?
 
Last edited:
Har haft samma problem på en tidigare hoj...
Då bara chansade jag och köpte nytt batteri, vilket hjälpte!
 
LiCrO skrev:
Batteriet tar slut med engång.
Det är inga problem efter en kväll att starta upp hojen. Men om man stänger av den och startar den igen så är batteriet för slöt för att orka.
Vet inte om det är inbillning men det känns som att problemet uppstår oftare när det är lite bensin i tanken annars är den väldigt lätt startad.

Någon som vet vad det kan vara Generatorn, batteriet?

Typiskt för ett batteri som sjunger på sista versen. Vill du inte köpa ett nytt batteri på chans kan du ju alltid köpa en syraprovare på Biltema (kostar 19.90) och testa batterisyran (om du inte har ett underhållsfritt batteri).

/geek
 
LiCrO skrev:
Batteriet tar slut med engång.
Det är inga problem efter en kväll att starta upp hojen. Men om man stänger av den och startar den igen så är batteriet för slöt för att orka.
Vet inte om det är inbillning men det känns som att problemet uppstår oftare när det är lite bensin i tanken annars är den väldigt lätt startad.

Någon som vet vad det kan vara Generatorn, batteriet?



Låter det som om startmotorn inte orkar dra runt ordentligt, eller är det bara att hojen inte startar när den är varmkörd?'

Låter startmotorn slö så skulle jag tippa på att det är laddningsregulatorn som är kass, den där lilla grejen med kylflänsar som antagligen sitter nån stans på ramen...

Har du mätt batterispänningen?

Låter annars som om problemet kanske har att göra med att motorn inte startar varm och då blir det jobbigare....

lycka till
 
matte_mannen skrev:
Låter det som om startmotorn inte orkar dra runt
Ja den orkar inte dra runt och ju fler försök att starta upp den ju sämre går det och det går att springa igång den.
Så problemet bör ligga vid batteriet, generatorn eller laddningsregulatorn.
 
LiCrO skrev:
Ja den orkar inte dra runt och ju fler försök att starta upp den ju sämre går det och det går att springa igång den.
Så problemet bör ligga vid batteriet, generatorn eller laddningsregulatorn.

HELT KLART BATTERIET SOM E´SLUT! :huvet
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top