El problem R1

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Har en 98 som när man kopplar in blinkersarna och blinkar försvinner siffrorna på instrumenteringen, En blinkers går bra men då man kopplar i fram o bak slocknar det, Är det så enkelt att batteriet e dåligt eller va kan det vara :confused:

Har extremt dåligt tålamod och om det inte löser sig i helgen ska hojhevetet ta mig faaan dö :argpådato

Elfel är det värsta som finns

Chii skrev:
2119881 Har en 98 som när man kopplar in blinkersarna och blinkar försvinner siffrorna på instrumenteringen, En blinkers går bra men då man kopplar i fram o bak slocknar det, Är det så enkelt att batteriet e dåligt eller va kan det vara :confused:

Har extremt dåligt tålamod och om det inte löser sig i helgen ska hojhevetet ta mig faaan dö :argpådato

Jordfel? fick byta batteri på min hojj, den klarade inte att försörja allt, alla jävla mätare bara blinkade, men nu funkar det!

heathrow skrev:
2119899 Jordfel? fick byta batteri på min hojj, den klarade inte att försörja allt, alla jävla mätare bara blinkade, men nu funkar det!

det var bara batteriet som var fel då? :confused:

Chii skrev:
2119881 Har en 98 som när man kopplar in blinkersarna och blinkar försvinner siffrorna på instrumenteringen, En blinkers går bra men då man kopplar i fram o bak slocknar det, Är det så enkelt att batteriet e dåligt eller va kan det vara :confused:

du kanske har monterat miniblinkers ?

Du kan ju ta vilken kabel som helst till blinkersen men en av kablarna som kommer från blinkers är också antagligen i kontakt med godset(på blinkersen) så har du monterat fel kabel kan du få svag kortis typ:D

Jag fick min volt att sjunka som fan då jag använde mig av bakre blinkers trodde en kabel hade pajat då även helljuset blinkade som blinkers, detta var för jag vänt kablarna och anslutit blinkersens gods till chssiet.

Mr Helmut skrev:
2119912 du kanske har monterat miniblinkers ?

Du kan ju ta vilken kabel som helst till blinkersen men en av kablarna som kommer från blinkers är också antagligen i kontakt med godset(på blinkersen) så har du monterat fel kabel kan du få svag kortis typ:D

Jag fick min volt att sjunka som fan då jag använde mig av bakre blinkers trodde en kabel hade pajat då även helljuset blinkade som blinkers, detta var för jag vänt kablarna och anslutit blinkersens gods till chssiet.

sitter andra blinkers bak

Dåligt batteri eller jordfel skulle jag tippa på.

Batteriet kollar du genom att mäta spänningen över polerna då hojen inte är igång. Bra batteri >12,6V, om det är under 12V, ladda, låt stå några timmar och mät igen, fortfarande under 12V --> byt batteri.

Om felet finns även när motorn är igång skulle jag tippa på dålig laddning och/eller dåligt batteri.

/Stefan M

Stefan M skrev:
2119941 Dåligt batteri eller jordfel skulle jag tippa på.

Batteriet kollar du genom att mäta spänningen över polerna då hojen inte är igång. Bra batteri >12,6V, om det är under 12V, ladda, låt stå några timmar och mät igen, fortfarande under 12V --> byt batteri.

Om felet finns även när motorn är igång skulle jag tippa på dålig laddning och/eller dåligt batteri.

/Stefan M

Var och hur hittas ett jordfel :confused:

Jordfel är et gissel.
Ett av problemen är at det är svårt at mäta, du kan ha riktigt låga värden, men ändå tasking anslutning.
"enklaste" är at leta upp alla stomanslutningar, demontera och rengöra och återmontera. (åtminstonde dom som är relevanta för ditt fel).

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN