[EL] Problem med min GSXR 600 -97

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
Hoj: Suzuki GSXR 600
Årsmodell: 97

Jo det är så att idag när jag var ute o körde så efter ca 7mil så slog jag av på gasen och skulle bormsa in eftersom det blev rött, då bara stendog den, men jag fick igång den direkt igen.
Andra gången kom efter ca ytterligare 1km och då skulle jag stanna vid stop o då dog den igen och gick igång direkt igen. Precis innan den dör så blinkar hela instrumenteringen som en jävla julgran. Tredej gången var oxå när jag släppte på gasen fast denna gången i en kurva o lika dant som innan så blinka hela instrumentet igen. Den här gången fick jag inte igång den igen Stendöd inget lampa eller ngt som lös på instumentet inget funka.
Skruva av locket till säkringarana men dom var hela. Sen testa jag att vrida om nyckelen igen o då funka den precis som vanligt. Körde iväg och under tiden som jag körde så fick instrumentet fnatt hm och varv räknaren la av, inget funka förutom tändningen eftersom jag kunde köra.

Är det någon som har varit med om liknande?

Jag hade nästan det samma problem med min när batteripolerna glappade. jag hade inte spänt minuspolen ordentligt... det kom och gick lite....

Kan det vara tippsensorn som hamnat på sniskan? Den som stänger av tändningen om hojjen lagts ner.

Kan också vara förgasarknas. Om jag inte minns fel så kan kraftiga inbromsningar på tomgång göra så att blandningen ändras så pass mycket att den dör. Oftast i samband med att nål munstycket är slitet och bränsle tvingas ur där.

Kanske inte svar på din fråga, men åtminstone några förlag.

Hoppas du hittar strulet.
/M

Jag håller med balthazar, så betedde sig min med...

Tack!

Tack för svaren.

Det var minuspolen på batteriet som glappa. Nu är det Åtgärdat så det blir till att avverka några mil till i Solskenet.

//Johan

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...