El-motorcykeln snart ute på vägarna

:zpy

mc-7.jpg

mc-2.jpg

mc-3.jpg

Last edited:
Lika bra jag säger det så är det sagt.

Hur många kubik är den på?

Tja, motsvarande 72'kr rekommenderat pris i USA... Då landar den nog på kring 100'kr innan den finns i affär i Sverige... För en hoj som har mera gemensamt med en 125a än vad den har med någon större hoj... Med sju mils räckvidd... Och vad kostar det när batterierna är utslitna och behöver bytas ut?

Kanske att det kan bli ett trendigt pendlarfordon för reklamare i innerstaden. Men jag tror inte det är en hoj som de stora massorna kommer att ta till sitt hjärta.

Påminner nästan lite om en Sachs MadAss utseendemässigt. Men en MadAss kostar under 20'kr i Sverige.

Kul att trenden flyttat till MC, men 7 mil och prestandan. Inte så roligt.

Sedan är den sjukt ful. Tänkte omedelbart på en buffel när jag såg den...

buffel-bike.jpg

Förhoppningsvis blir dom snyggare i framtiden :)

Undra om det är nått att slanga med?..

Förhoppningsvis blir dom snyggare i framtiden :)

Undra om det är nått att slanga med?..

Med tanke på att det mesta under plastsjoken på sidorna troligen är tunga batterier, så lär du nog få slita ganska bra för att få framhjulet att lyfta...:D

Drivna med bränslecell eller batteri?

Är det med batteri är dem ju knappast mer miljövänliga än en modern motorcykel. -Speciellt inte när man laddar den delvis med el som kommer från Dansk och Polsk kolkraft.
Men då är det ju inte VI som smutsar ner, så då är ju allt ok precis som vanligt i vår regerings miljötänkande.

Jag är dock inte orolig, för ingen kommer köpa den där utom möjligen någon enstaka i innerstan med för mycket cash på fickan och felvridet miljötänkande.

Last edited:
Jadu, den där hojen kanske man kan ha som bojsänke eller nåt. Bra jäkla ful! Hoppas dom anställer en designer till nästa modell.

Nåja, nu har jag fått spy galla över den där vidriga skapelsen, men visst skulle en elhoj kunna funka. Goda prestanda och lite räckvidd så visst.

om det är Li-Io batterier så kommer de att hålla ca 5-6 år , kosta nånstans runt 15-20 papp..

Tesla-bilen har samma typ iaf, och deras skulle kosta runt 35-40 att byta.

Men hiskeligt ful var den iaf. :zpy

100 riksdaler och 50 öre till den som kör den jorden runt. Fulare än stryk var den ju i alla fall.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard