Hej!
Jag håller ju på med ett streetfighter bygge av en Triumph Daytona T595 1998 och då har jag skaffat en ny mätare, Koso RX1N.
Fixade fram kopplings schema från Triumph så jag förstod ungefär hur jag skulle dra allt. Det var ju hjälp på vägen men vissa grejer har jag fått räkna ut själv.
Men det värsta problemet är ju att hojen är död!
När jag vrider om tändningen så startar mätaren och neutral och allt sånt lyser. Men det kommer inget surrande och det händer inget när jag trycker på startknappen.
Nu är det ju så att vissa kablar behövs inte längre till nya mätaren och kan då systemet få en "flip" och vägra dra igång allt då? Rör sig om 3st grön/röda och 2st svarta kablar som gick ifrån mätaren förut. Eller kan det vara att jag kopplat in den nya mätaren på tändningen som gör detta?
Behöver verkligen hjälp!
Har inte fått "check engine" lampan att lysa heller, för den ska ju lysa innan man startar.
Har en fråga om bränslemätare också, min nya mätare har ju en bränslemätare med digitala staplar, men på min gamla mätare har jag ju bara en lampa som lyser när det börjar bli ont om soppa, då kommer inte nya mätaren att fungera eller? För just nu blinkar den bara, kan välja mellan 100ohm och 510ohm.
Snälla hjälp mig! Har hållit på i 2veckor nu!
Kopplingsscheman;
Till hojen:
http://www.agbuzz.com.au/manuals/955manual.htm#Wiring
Mätaren:
Jag håller ju på med ett streetfighter bygge av en Triumph Daytona T595 1998 och då har jag skaffat en ny mätare, Koso RX1N.
Fixade fram kopplings schema från Triumph så jag förstod ungefär hur jag skulle dra allt. Det var ju hjälp på vägen men vissa grejer har jag fått räkna ut själv.
Men det värsta problemet är ju att hojen är död!
När jag vrider om tändningen så startar mätaren och neutral och allt sånt lyser. Men det kommer inget surrande och det händer inget när jag trycker på startknappen.
Nu är det ju så att vissa kablar behövs inte längre till nya mätaren och kan då systemet få en "flip" och vägra dra igång allt då? Rör sig om 3st grön/röda och 2st svarta kablar som gick ifrån mätaren förut. Eller kan det vara att jag kopplat in den nya mätaren på tändningen som gör detta?
Behöver verkligen hjälp!
Har inte fått "check engine" lampan att lysa heller, för den ska ju lysa innan man startar.
Har en fråga om bränslemätare också, min nya mätare har ju en bränslemätare med digitala staplar, men på min gamla mätare har jag ju bara en lampa som lyser när det börjar bli ont om soppa, då kommer inte nya mätaren att fungera eller? För just nu blinkar den bara, kan välja mellan 100ohm och 510ohm.
Snälla hjälp mig! Har hållit på i 2veckor nu!

Kopplingsscheman;
Till hojen:
http://www.agbuzz.com.au/manuals/955manual.htm#Wiring
Mätaren:

Last edited: