El/laddproblem cbr900rr-92

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Har nyligen införskaffat min första båge, men har nu upptäckt att det är något som inte riktigt stämmer. Vid normalåkning laddar batteriet ur, och efter några starter går det inte längre att starta. Har gjort följande kontroller:

(a) Batteriet. Skaffade ett helt nytt batteri, same shit.
(b) Battspänningen är ca 13V vid avstängd båge, men går upp till ca 14,5 när jag startar och gasar på till 5-6krpm. Detta borde indikera att den laddar.
(c) När jag slår på tändningen (endast) drar den ca 0,5A. Slår jag på halvljuset går strömförbrukningen upp till 10A. Låter inte dessa värden onormalt högt?
Jag kopplade dessutom ur likriktaren, men den drog fortfarande 0,5A i standby. Enligt CBRworld.net indikerar detta att likriktaren är OK, men att det är kortis någonstans i elsystemet.

Någon som har några förslag/idéer?

Kan det vara så att den laddar, men inte tillräckligt bra för att orka driva alla lampor? Det verkar nämligen gå bra om jag kör med släckt lyse...

TIA /Skalman

PS. Jag har kopplat från larmet. DS
 
Tack för tipset

Pratade med killarna på MCHuset i Malmö och de var tvärsäkra på att det var regulatorn som var kass. Mycket riktigt finns det ingen kylfläns på min heller :rolleyes:
Ska passa på att skaffa lite kylpasta.

Tack för hjälpen

mvh /Skalis
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top