El gitarr nybörjare.

Köp en riktig gitarr på en gång, köp inte nå budget-Yamaha eller liknande. Om jag får ge dig ett råd så är gibson les paul den mest lättspelade gitarren, den är dessutom snygg och är härlig att spela på, med andra ord så är det en jävligt bra gitarr. Nackdelen är ju det att om du köper en gibson les paul så kostar det, men du kan ju alltid köpa en epiphone eller något billigare, men då har du inte samma kvalitet. "Man får vad man betalar för" som sagt.

Sanning med modifikation... Les paulen är en underbar gurka (har en 75:a själv faktiskt), den och stratan är ju så klart favoriter. Men killen vill köpa en gura för några tusen bara och då har han inte mycket där att hämta. Det finns kramer, esp och massa rockgurkor från 80-talet med seymordunkan aktiva mickar och asbra kvalle men med neonränder på så att de inte håller något marknadsvärde för herr pretto i dag.

Mitt tips är att leta bland dessa. Les paulen är lättspelad men Ibanezen har sjukt tunn hals vilket är bra för en ovan gitarrhand.

...
Det finns kramer, esp och massa rockgurkor från 80-talet med seymordunkan aktiva mickar och asbra kvalle men med neonränder på så att de inte håller något marknadsvärde för herr pretto i dag.
...

Rätt!

Min akustiska favvo-gitarr är en lägre mellanklassare som
jag hittade i kontainern i soprummet utan stall. (Som jag
amatör-limmade fast själv.) Det är den jag spelar mest på.

Dra av några tusingar på gitarrpriset och köp en box med
rejält dist för ett par hundringar så att det inte hörs hur
illa det låter. Om du verkligen vill att det ska låta bra så
investera pengarna som blir över i gitarrlektioner istället.

Äh, jag får lika mkt spelglädje på min JapansFenderstrata(4500:-) som på min Larrivée räsergura(3500:-) som på min Charvel model 1(1400:-).
Många Squier guror låter alldeles tillräckligt bra för spel.

Jag ger upp å försöka förstå vad ni pratar om...

Last edited:
Jag ger upp å försöka förstå vad ni pratar om...

Jag förespråkar att du skulle köpa en lite dyrare gitarr då dessa har oftast bättre kvalitet och är mer lättspelad men dyrare exempelvis: les paul (en lite dyrare), Fender stratocaster osv.

Medans alla andra verkar förespråka att en nybörjare ska helst köpa en av de billigare modellerna då de räcker till att lära sig spela på. Exempelvis: Billiga fenderkopior, yamaha osv

Summan av kardemumman är att du får en bättre gitarr om du betalar mer, så enkelt är det.

En jävligt skön gitarr förövrigt är Peavey Wolfgang.

Ibanez Har jag aldrig hunnit prova förutom någon enstaka gång i musikaffärer, däremot så har jag en ibanez-bas som jag älskar att spela på:yoparty

:rolleyes: Säg att du ljuger!

Näpp, jag blev logementets hjälte på köpet dessutom, det var många som var less, och jag bara råkade ha en sidavbitare i benfickan när jag låg och slummrade på sängen och puckot satte igång.

Sen skaffade han en hörlursförstärkare, och jag började sova middagsluren med hörselkåpor anpassade för att stå brevid en jetmotor, alla var nöjda.

3036798 Nej! Du ska köpa en billig gitarr! :mad:
Polarens far har lyckats övertala mig att köpa en dyrare begagnad.. Suck jaja förlorar iaf minimalt på det och just exakt nu råkar jag ju ha pengar så...

Återkommer när jag köpt nån :)

Guw en enkel urdragning ur vägen tillsammans med ett sluta för fan hade inte räckt?

Guw en enkel urdragning ur vägen tillsammans med ett sluta för fan hade inte räckt?

Han hade fått några sånna innan (av flera olika personer), och ett muntligt löfte om att jag skulle klippa av sladden om han inte slutade störa andra.

Han ska nog egentligen vara glad att jag fick honom att sluta, det fanns andra som hade betydligt grymmare planer för killens förstärkare.

Näpp, jag blev logementets hjälte på köpet dessutom, det var många som var less, och jag bara råkade ha en sidavbitare i benfickan när jag låg och slummrade på sängen och puckot satte igång.

Sen skaffade han en hörlursförstärkare, och jag började sova middagsluren med hörselkåpor anpassade för att stå brevid en jetmotor, alla var nöjda.

Hade det vart jag som hade spelat så hade du verkligen lyckats få tyst på eländet, då jag hade slått sönder gittaren i ditt huvud! :huvet

Hur svårt hade det varit och plocka bort exvis kabeln för han?
Haaa nu tar jag din kabel så du inte kan väsnas mer, du får tebaxen när du har permis!

Måhända att killen var jävligt störig, men det berättigar ingen att ha sönder hans grejer för det!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman