El fel KTM 660

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Hej.

Undrar om någon haft problem med fukt i något kontaktsycke eller liknade, Hojen har något elfel.Hastighets belysningen försvinner ibland men inte hastigheten (om ni fattar) och framlampan går sönder efter ca 10 mins körning. Har inte kollat på hojen än pga jobbat över mycket så jag tänkte att kanske någon här haft samma eller liknade fel innan.

Annars har man ju något kul att göra i jul. :tomten
 
liljekvist skrev:
Hej.

Undrar om någon haft problem med fukt i något kontaktsycke eller liknade, Hojen har något elfel.Hastighets belysningen försvinner ibland men inte hastigheten (om ni fattar) och framlampan går sönder efter ca 10 mins körning. Har inte kollat på hojen än pga jobbat över mycket så jag tänkte att kanske någon här haft samma eller liknade fel innan.

Annars har man ju något kul att göra i jul. :tomten
Min belysning glappa på min mätare som senare la av helt och nollställde sig så alla timmar var väck :( till Husan, märkte att det var en kabel i ena kontaktstycket som lossnat från kabelskon. Kabelen satt kvar i kontakten men när jag drog lite försiktigt i den så lossan den helt, nu när jag har fixat dit den igen funkar det kanon med belysning mm.

Fram lampan har jag ingen aning om men dra i sär alla kontakt stycken på hojen och torka rent/tort å testa sen igen.

Annars får du lära dig att inte slå ner för hårt när du har slangat klart så kanske lampan håller bättre ;)
 
Låter som att spänningsregulatorn pajat om lampan går sönder hela tiden. Lampan får för hög spänning. Mät hur stor spänning du har till lampan. Har du för mycket förklarar det nog också att hastighetsmätaren är knepig. I Husabergarna sitter det batteri i mätaren och endast belysningen går på hojens batteri, men på KTM 660 har jag för mig att batteriet i mätaren saknas och att allt matas från hojen.
 
hp skrev:
Låter som att spänningsregulatorn pajat om lampan går sönder hela tiden. Lampan får för hög spänning. Mät hur stor spänning du har till lampan. Har du för mycket förklarar det nog också att hastighetsmätaren är knepig. I Husabergarna sitter det batteri i mätaren och endast belysningen går på hojens batteri, men på KTM 660 har jag för mig att batteriet i mätaren saknas och att allt matas från hojen.
Om nu mätaren går på ett eget batteri så borde ju timmarna och sånt ha varit kvar när min mätare slockna eller?
 
Ja, timmarna borde varit kvar. Det sitter till och med en kondensator eller annan anordning inuti mätaren som ska hålla minnet för timmarna kvar även den stund man tar ut batteriet för byte. Om du har en -03 a med digital mätare orginal SKA mätaren matas från det inbyggda batteriet förutom belysningen som matas från hojens batteri.

Du kanske har en eftermonterad mätare eller något annat special eller så har konstruktionen ändrats under året.

// Edit. Såg nu att du hade en -01 a. Då gissar jag att mätaren är eftermonterad och kommer från en KTM som ju har matningen från hojens batteri och i de flesta fall saknar inbyggt batteri. // Edit
 
Last edited:
hp skrev:
Ja, timmarna borde varit kvar. Det sitter till och med en kondensator eller annan anordning inuti mätaren som ska hålla minnet för timmarna kvar även den stund man tar ut batteriet för byte. Om du har en -03 a med digital mätare orginal SKA mätaren matas från det inbyggda batteriet förutom belysningen som matas från hojens batteri.

Du kanske har en eftermonterad mätare eller något annat special eller så har konstruktionen ändrats under året.

// Edit. Såg nu att du hade en -01 a. Då gissar jag att mätaren är eftermonterad och kommer från en KTM som ju har matningen från hojens batteri och i de flesta fall saknar inbyggt batteri. // Edit

03'ans 660 har batteri orginal!
 
Ja ja det blir väl bara till att ta fram multimetern och labba i jul, lär ju inte bli poppis hos regeringen bara fattar inte varför. :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top