EL fel aprilia rs 125

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Aprilia rs 125 06
Efter ett svagt batteri valde jag att ladda upp det under vintern med en anpassad mc laddare. Men nu är den helt död, inget lyser. Så jag tog bort batteriet och laddade upp det, satte tillbaks det men nu går 20 Ampere säkringen varje gång jag kopplar ihop + och - polen till batteriet.

Vad ska jag göra? Något känt fel? Har tyvärr inte tillgång till någon ampere meter vilket troligen behövs. Men som sagt, några tips på vad det kan vara?

Lika bra att köpa en multimeter så du kan kolla upp ström och späning på batteriet. Du kommervara glad at du skaffa det många gånger framöver så fort du inte får kontakt på nått ställe m.m.:tummenupp

Om du inte har rört något så känns det ju som att det bör vara batteriet som fuckar...

Säkringen blir ju överbelastad av en anledning. Antingen så rusar ju strömmen utan mostånd eller så har ju batteriet för hög strömstyrka.

Vet inte hur det funkar med batterier men skulle nog säga att du bör posta detta i teknik och mek-delen. Där finns nog mer kunnigt folk än här :P

Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano