"El eller batterifråga"

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
När min Yamaha XJ 900 S Diversion -96 går ner på tomgång, ex-vis vid rödljus, blir framlyset - instrumentbelysning svagare, för att sen återgå till "normalsken" vid gaspådrag. Alla lysen, blinkers mfl fungerar. Blinkersen blinkar med normal hastighet, har inga som helst startproblem även om bågen stått still 1 - 2 dygn. Får jag leva med detta eller är det ett tecken på att batteriet är på upphällningen. Något tips på hur jag kan kolla att mitt halv-helljus står rätt eller är det bara en verkstad som kan fixa det. Upplever att vissa mötande blinkar när vi möts.

/Hörs

Mät spänningen på batteriet när hojen är igång,den bör ligga runt 14 v och ligga hyfsat still runt om det även när du gasar.

Ökar volten med motorvarvet och sticker iväg så är det gissningsvis laddingsregulatorn som tacka för sig.

Undvik att köra om det är så,du kan bränna en massa saker.

Ligger volten stabilt runt 14 v så är generatorn nästa punkt att kolla ,kolen kan vara slut så den laddar dåligt på låga varv.

Tank jo!!!

Mät spänningen på batteriet när hojen är igång,den bör ligga runt 14 v och ligga hyfsat still runt om det även när du gasar.

Ökar volten med motorvarvet och sticker iväg så är det gissningsvis laddingsregulatorn som tacka för sig.

Undvik att köra om det är så,du kan bränna en massa saker.

Ligger volten stabilt runt 14 v så är generatorn nästa punkt att kolla ,kolen kan vara slut så den laddar dåligt på låga varv.

låter helt normalt att det blirsvagare vid tomgång under 1000 varv

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...