Eländigt?

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hur kan det komma sig att så många MC-människor har tatueringar och bockskägg?

Fick MC-folket igår, såg på bilderna från Hoj-X. Ser tragiskt ut på bilderna, bara ett fåtal "normala svenssons". Flera med snus, svarta t-shirts med tryck, fula tatueringar och långt hår?

Generalisering, visst. Jag har träffat många vanliga människor som kör MC. Men ibland får jag för mig att om man vill vara individuell borde man väl ha skjorta och snygga skor och vara helt utan tatueringar, inte jeans och svart t-shirt med tryck, nerlusad med färg och bockskägg.

Blir bara less. Ni som tar åt er - det är inte personligt, bara en observation.

Skönt att det blir varmare nu i varje fall!

Niclas

Men nu snackar du customs va? Det är ju allmänt känt att de som kör krompråmar mm har extremt dålig smak. Sen kan det ju vara så att de klamrar sig fast i det ljuva 90-talet, när försäkringarna var normala och hojjarna var rosa.

är det inte så att dessa återfalls knuttar /fått kortet i flingpaketet och har nu en 40/50-årskris desperat vill leva som om dom vore 18 igen och därmed tatuera sig fula som stryck, köra STORA rejält kromade motorcyklar som låter som fan för att försöka se uit som 18 igen... eller nåt hehe

Jag är i kromknutteåldern och kan bara säga att det är bedrövligt med alla fransar,tatueringar och skinnkepsar:gnissla
Till skillnad från dessa så har jag harvat på med hojåkandet utan avbrott
sedan 70-talet.
Nu är mitt skinnställ utslitet och inget finns att köpa om man inte
vill se ut som en posör:mad:

På tal om Mc folket, är inte tjejen dom har till att testa sporthojar ganska värdelös och tråkig?
Läste tex testet av 600or och hon är bara så grå i sitt sätt att skriva..

Jämförde hennes test med Cbr 600 -07 testet i PB o PB vann ju på alla fronter

om man inte
vill se ut som en posör:mad:

...eller bli skyddad vid en krasch:tungan Provat ett helsvart Alpinestars?

Till 99% är det ju customsnubbar som ser ut som kopior av varandra, men det finns ju även sporthojsåkare som har utseende enligt ovan. Förr om åren nä män skulle ha pomada i håret och hatt så stack man ju ut ordentligt om man hade långt hår och bockskägg, men folk som vill visa samhörighet tenderar ju att klä sig lika. Se bara på mupparna som hänger på Stureplan, alla har backslick och rosa skjorta så jag vetifan vilken kategori folk man ska leta i för att hitta individualisterna, inte ens punkare och anarkister är ju olika varandra utan enbart olika vanliga människor.

Custom-hojar är väl inte ens custom i ordets rätta bemärkelse längre? Detta skulle väl snarare vara streetfighters idag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg