Ekrar? Var hittar man billiga såna?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
På lelles verkar dom kosta 16kr st...

Finns det några andra ställen man kan glo på, är inte främmande för tex tyska sidor...

1200:- för ekrar, är det normalt? Tycker det verkar som en ganska rejäl slant faktiskt.... ????!! eller??!?!?!

/Zana

....The quest continues....

Zana skrev:
På lelles verkar dom kosta 16kr st...

Finns det några andra ställen man kan glo på, är inte främmande för tex tyska sidor...

1200:- för ekrar, är det normalt? Tycker det verkar som en ganska rejäl slant faktiskt.... ????!! eller??!?!?!

/Zana

....The quest continues....

Anar att du håller på med samma grejj som jag gör, ekrar om orginal naven.. ska du köra med org. bromsar?
Jag lämnade in till en kille som heter Sixten i årsta, han använder min gamla ekrar till bakhjulet eftersom dom redan är rätt och köper nya fram, tror dom kostade 600 eller nåt. Ring å hör med han, har tyvärr nr på jobbet å jag e hemma. Men rin wheeler dealer och fråga, han har nr.

Lycka till!!

RRickard skrev:
Anar att du håller på med samma grejj som jag gör, ekrar om orginal naven.. ska du köra med org. bromsar?
Jag lämnade in till en kille som heter Sixten i årsta, han använder min gamla ekrar till bakhjulet eftersom dom redan är rätt och köper nya fram, tror dom kostade 600 eller nåt. Ring å hör med han, har tyvärr nr på jobbet å jag e hemma. Men rin wheeler dealer och fråga, han har nr.

Lycka till!!

Har du kollat på mc-skrotarna som finns i landet, blev själv förvånad hur mycket prylar de har! :tummenupp

RRickard skrev:

Lycka till!!

Jo, samma bromsar.. Dom duger gott till fisåkning... hehe

Men mina ekrar satt som innihelvete, så jag klippte av dom istället...

Så därför behöver jag till bägge hjulen... Men 600 är ju som på lelles, alltså inte billigare... Jag vill komma undan med så mycket deg jag kan, så jag har råd att tanka skiten med soppa sen... ;)

h-street skrev:
Har du kollat på mc-skrotarna som finns i landet, blev själv förvånad hur mycket prylar de har! :tummenupp

Tänkte dra till Spinnin Wheels strax, men dom brukar bara rycka på axlarna och säga åt mig att pysa iväg... typ... :/

Men annars, kom igen nu.. var kan man beställa ekrar?

Fan va mycket jag frågar, men jag håller på att bli galen. Thats why... :huvet Plus att hojen står på en pall utan hjul, det gör ju inte saken bättre... :död

Zana skrev:
Tänkte dra till Spinnin Wheels strax, men dom brukar bara rycka på axlarna och säga åt mig att pysa iväg... typ... :/

Men annars, kom igen nu.. var kan man beställa ekrar?

Fan va mycket jag frågar, men jag håller på att bli galen. Thats why... :huvet Plus att hojen står på en pall utan hjul, det gör ju inte saken bättre... :död

Det gör min också, får om jag har tur fälgarna idag! :)
Tror inte du kommer undan billigare än så tyvärr..

Zana skrev:
Jo, samma bromsar.. Dom duger gott till fisåkning... hehe

Men mina ekrar satt som innihelvete, så jag klippte av dom istället...

Så därför behöver jag till bägge hjulen... Men 600 är ju som på lelles, alltså inte billigare... Jag vill komma undan med så mycket deg jag kan, så jag har råd att tanka skiten med soppa sen... ;)

fan, vi får ut och åka med våra snik motarder nån dag då zana :)

RRickard skrev:
fan, vi får ut och åka med våra snik motarder nån dag då zana :)

Självklart!!

Fan, hade loss hjulen igår och har redan FETA abstinensbesvären... 15 grader ute och sol... Och ingen hoj... gaaahhhhh!!!

Vaaarfööööör!!!!

Jo just det, det var ju för att mina däck ändå var slutkörda..... :huvet

Zana skrev:
Självklart!!

Fan, hade loss hjulen igår och har redan FETA abstinensbesvären... 15 grader ute och sol... Och ingen hoj... gaaahhhhh!!!

Vaaarfööööör!!!!

Jo just det, det var ju för att mina däck ändå var slutkörda..... :huvet

Vill inte göra dig orolig, men Jag köpte Behr fälgbaner 36 håls, har 36 å navet också.. trodde det va grönt och lämnade in, då visade det sigg att hålen va vinklade åt fel håll :S
Han va sjysst och bytte in fälgarna mot ett par oborrade och borrar om själv istället..

Har du rätt??

RRickard skrev:
Vill inte göra dig orolig, men Jag köpte Behr fälgbaner 36 håls, har 36 å navet också.. trodde det va grönt och lämnade in, då visade det sigg att hålen va vinklade åt fel håll :S
Han va sjysst och bytte in fälgarna mot ett par oborrade och borrar om själv istället..

Har du rätt??

Vet inte... den som lever får se... :confused:

Zana skrev:
Vet inte... den som lever får se... :confused:

aaah, pratade med han precis och nu byter han inte in dom längre för dom oborrade kostade för mycket.. :(
Faaan, vad har du för några fälgbanor, du har inte oborrade va?
Skit också!!
Trodde dom skulle vara klara idag, istälölet ringer han å säger att han ska ha 1400kr till om han ska fixa det :(

RRickard skrev:
aaah, pratade med han precis och nu byter han inte in dom längre för dom oborrade kostade för mycket.. :(
Faaan, vad har du för några fälgbanor, du har inte oborrade va?
Skit också!!
Trodde dom skulle vara klara idag, istälölet ringer han å säger att han ska ha 1400kr till om han ska fixa det :(

Shit oxå!

Var det nya behr-banor du hade eller? Dom borde du annars kunna kränga för 1400...

Men det blir ingen motard för min del den här månaden, kollade på kontot -100kr... KUL

Men nästa månad.................

.................kanske :huvet :död

Zana skrev:
Shit oxå!

Var det nya behr-banor du hade eller? Dom borde du annars kunna kränga för 1400...

Men det blir ingen motard för min del den här månaden, kollade på kontot -100kr... KUL

Men nästa månad.................

.................kanske :huvet :död

Hur går det med motardbyggandet? Fått tag påekrar i rätt längd?

BTW Du har itne en extra bak bromsskiva som ligger och skräpar? :3freak

X3M skrev:
Hur går det med motardbyggandet? Fått tag påekrar i rätt längd?

BTW Du har itne en extra bak bromsskiva som ligger och skräpar? :3freak

Nope, avbröt det hela. Sålde naven och köpte nya fälgar... Nu ska den blir original igen inför försäljningen....

jo, hade bromsskivan bak tills igår... :p....

=)

Zana skrev:
Nope, avbröt det hela. Sålde naven och köpte nya fälgar... Nu ska den blir original igen inför försäljningen....

jo, hade bromsskivan bak tills igår... :p....

=)

Och du köpte nya (läs begade) fälgar i går kan tänkas? Då känner jag antagligen säljaren i fråga.

Fan att du inte har kvar skivan... en ny kostar inte gratis direkt :huvet

Så det är dax att sälja snart? Så vad blir det i stället... sett många inlägga om Husa från herrn.

X3M skrev:
Och du köpte nya (läs begade) fälgar i går kan tänkas? Då känner jag antagligen säljaren i fråga.

Fan att du inte har kvar skivan... en ny kostar inte gratis direkt :huvet

Så det är dax att sälja snart? Så vad blir det i stället... sett många inlägga om Husa från herrn.

Jepp, det gjorde jag...

/Z

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back