Ekonomilameller

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Är de mycket sämre än de dyrare? Funderar närmast på jämförelser ur Lelles katalog där ekonomilamellerna kostar ungefär hälften så mycket som de andra.

Desutom säger katalogen att ekonomisatsen till en zx9r endast passar 94-98, medan de dyrare passar 98-02. Om båda passar en -98, så borde väl en ekonomisats också passa min -00a? :va
Jag trodde att innan -98 så hade man zx9:an bara 8 lameller och efter det 10st, men jag kan ha fel.

Vad är sämre med ekonomisatsen? Är det endast livslängden?

//J

Barnett och Vesrah-lammeller funkar bra. De greppar faktiskt bättre än originalet, men för t.ex. dragracing funkar originalet bättre iom lite mjukare ingreppsfunktion.

andersbrink skrev:
Barnett och Vesrah-lammeller funkar bra. De greppar faktiskt bättre än originalet, men för t.ex. dragracing funkar originalet bättre iom lite mjukare ingreppsfunktion.

HAHA totalt oense igen då

VARNING för dessa skitlameller Många är vi som har fått motor ras på grund av dessa

1 . släpper meterial så in i helvete slutar med att oljesilen blir HELT igensatt
olje brist med ras som följd

2 dom går av i smådelar sprider sig i motorn å gör ,,,,, ja de förstår ni själva

Hadde en vild diskussion med Nitrous på detta forum Han ville promt köpa billiga lammeller Och efter mycke hackande från min sida så gjorde han det ändå

Resultat: sprängda lameller till den påföljd att dom tugga i sig mellan kopplingskorg och vevaxel

Ny motor blev det av det där ( för dyrt att renovera)

Sånna tillfällen vil man ju säga de klassiska " vad va de ja sa "

Men men kör man extremt försiktigt och aldrig spöar kopplingen nåt så
kanske men VARFÖR

ORGINAL ÄR ALLTID BÄST

Hmm, nu fick jag lite att tänka på.

Bättre grepp låter ju bra, men sprängd motor låter mindre bra...

Däremot att original alltid är bäst verkar ju inte alla tycka. Inte om man ser till att många gärna byter sin original gaffel mot en öhlinare tex, men jag tror jag förstod vad du menade iaf.

Befinner mig mycket i USA, men tyvärr verkar just de delar jag behöver ( en koppling och en bromsskiva vf) vara minst lika dyra där borta. Om ni gurus har några tips på on-line butiker el dyl där man kan göra ett bra pris eller ev köpa bättre kvalitet till samma pris så mottages tips oerhört tacksamt! :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...