EJK fuel controllers?

Har sett gjennom ionfoen fra dem og jeg ville ikke kjøpt den.
Den fungerer på den måten at den leser av signalet til injectorene og utifra et innebygget "map" regner den seg frem til hvor du er i rpm/tps syklusen. ( utifra hvor kort tid det er mellom signalene finner den ut RPM og utifra hvor lenge injectorene åpner regner den ut hvor mye throttelen er åpen ( TPS ).

Den videoen de viser om hvordan den funker er vel mere missvisende enn forklarende. I det hele tatt virker dette mere som Humburg men den fungerer vel til en viss grad. At den er i nerheten av en PCV med Autotune er jo bare helt idiotisk å tro.
 
Har sett gjennom ionfoen fra dem og jeg ville ikke kjøpt den.
Den fungerer på den måten at den leser av signalet til injectorene og utifra et innebygget "map" regner den seg frem til hvor du er i rpm/tps syklusen. ( utifra hvor kort tid det er mellom signalene finner den ut RPM og utifra hvor lenge injectorene åpner regner den ut hvor mye throttelen er åpen ( TPS ).

Den videoen de viser om hvordan den funker er vel mere missvisende enn forklarende. I det hele tatt virker dette mere som Humburg men den fungerer vel til en viss grad. At den er i nerheten av en PCV med Autotune er jo bare helt idiotisk å tro.

Tack för förklaringen.

I mitt fall har jag lagt på ett helsystem och vill ej att motorn ska gå snålt. Hojen i fråga är min gathoj och är inte ute efter att lägga ner 10 000 kr på PC + dyno justering. Jag vill komma billigt undan med hyfsat bra resultat, behöver ej bli perfekt. Eftersom hojen är ny och har 5 års garanti kan det också vara klurigt med att flasha ECU-n som också är ett alternativ (dock får jag skicka ECU-n till USA), dessutom måste man skicka iväg styrboxen igen för att flasha om vid förändringar samt som bränsletabellen blir också en höftning. Med denna modul är det bara att plocka av ifall det är någon garantiåtgärd och det finns möjlighet att justera den själv.

Kommer modulen funka bra för mitt ändamål?
 
Hvilken sykkel har du ?
 
Kjenner ikke så mye til denne modellen og vet ikke hva andre har funnet ut av den. Til andre modeller ( GSXR1000 Hayabusa ZX10 mf ) er det mange som har bra "map" både til PC III / PCV og til flashing.

Vet heller ikke om du MÅ ha en fuelcontroller. Erfaringsmessig så funker de aller fleste syklene med Injection rett så bra uten å gjøre noe som helst. Mest "effekt" er det å hente rundt det området de blir testet for støy og avgass mens de på topp som regel er OK selv etter skifte av avgassystem.
 
Jag hade valt i följande ordning

  1. Flasha ECU - Tar bort begränsningarna som finns i ECU på MT-09 (Toppfart, Trottel, Varvtal, Tändning, bränsle mm. ) Gör grym skillnad på MT-09 :tummenupp
  2. PC-5 med bänkning (Fixar bränslet exakt för din hoj)
  3. PC-5 och ladda ner powercommanders map för din hoj (Fixar bränslet ungefär)
  4. Gör ingenting
  5. Köpa Fule-Controller av okänt fabrikat

Det finns flera y-center från längst i norr till längst i söder som flashar MT-09 :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top