Ej Startande Kinamoto

björn punisher

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
kinamoto
Hej ja e ny här skulle vilja ha hjälp me min minimoto de e så att den inte startar ja har kollat tenstiftet och de verkar va "OK" men jag tror de är något fel på soppa kranen lr förgasarn. När ja kolla på tenstiftet idag var de genomblött de verkar som den får för mycket soppa skulle vilja få svar på min fråga snarast möjligt va ska ja göra

för mycket soppa.
ner lite på tomgångskruven kan vara ngt,
Annars så får du justera bränslenålen

Gasar du mkt när du rycker så hart du svaret på varför den blir genomsur, gäller att hitta rätt ryckteknik så ska du få igång din hoj på nolltid :) startgas funkar också.

var just ute o fick igång min hoj med startgas, för er som läst min tråd vet ni kanske att ja haft problem, STARTGAS funkar ALLTID!! :D

hade själv problem med starten idag med min nya förgasare.
Men jag hällde i lite bensin direkt in i cylindern ( via tändstiftet) och då gick den igång.

Hade däremot kopplat bränsleslangen fel( på denna var bränsle intaget på undersida och expansion var på övre), så motorn klarade bara av starta :)

Hur justerar ja bränsle nålen då? Ja har testat att skruva in tongångsskruven men funkade ej ja ska testa me startgas och se om de funkar men grabbarna på verkstaden som ja känner trodde ja skulle byta tennstift vad ska ja göra ja tror hojen e genomsur

ja har testat alla rycktekniker både att hålla gas och inte men mest håller ja ingen gas förr startade min kinamoto på 3 ryck oavsett om den va kall lr inte. När ja körde me den sist så tyckte ja att motorn skar lite när ja höll full gas men de kanske va vindraget när ja körde i motvind för de va då de lät nu e min fråga va ska ja göra??

Mini Kina

:huvet Har samma problem , har bytt redds samt stälbart & luftfilter , den vill bara gå ibland . Den har dålig gnista i bland. kan tändstift byte funka tro.

Byt stift, stiften brukar inte funka nåt vidare när de är överfulla med soppa.

näst sist ja körde med min minimoto hade för mycket tvåtaktsolja i tanken av misstag kan de vara en orsak till att den inte startar och isofall va ska ja gö :confused:

ej startande kinamoto

testade med startgas i dag vid bilvekstan de funkade att få igång den en minut sen dom den och ville inte starta nått mer ja tror ja måste byta tennstift furr furra gången ja körde den de va ett bra tag sen iallafall då råkade ja ha i förmycket olja kan de va en av orsakerna till start problem ?? funderar oxå på att göra rent förgasaren tror ni de kan vara en ide?? :confused:

björn punisher skrev:
testade med startgas i dag vid bilvekstan de funkade att få igång den en minut sen dom den och ville inte starta nått mer ja tror ja måste byta tennstift furr furra gången ja körde den de va ett bra tag sen iallafall då råkade ja ha i förmycket olja kan de va en av orsakerna till start problem ?? funderar oxå på att göra rent förgasaren tror ni de kan vara en ide?? :confused:

Det du kan göra med ett surt tändstift är att ta en tändare och elda av det med. Rekomenderar dig dock att byta stiftet. Tror inte att det har med oljan att göra så tillvida du inte tankade otroligt mycket olja. Har själv kört in min kina på mycket fet blandning... Visst den ryker för ett helt kolkraftverk men den är lättstartad.

Vilken typ av förgasare har du? Trottel eller spjäll? Har du en trottel så kan du som tidigare sagts ställa ner nålen en del. Är det en spjäll så får du skruva in munstycket lite för att få en magrare blandning.
Lycka till.

Kolla bränslenålen.
Om den får för mycket bränsle så blir stiftet surt.

Är du säker på gnista?

Annars kan du prova stänga av soppa kranen dra ett litet tag och se om stiftet fortfarande e blött.

ej startande kinamoto

tack ska du ha för tipset men du hur beställer man från dealy??? ligger de nära stan kort och gott hur får ja tag i delarna?? :)

dealy har olika betalnings alternativ.
gå in på deras hemsida oc lägg saker i varukorgen och välj kassa :)

betalning är:
postförskott
förskottsbetalning
och hämtning på deras lager i Spånga. Dem har bara lagret öppet ngn dag i veckan och man får ett mail av dem när sakerna är klara för avhämtning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT